به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، احمدی روز یکشنبه ششم آبان ماه با اعلام این مطلب، هدف از راه اندازی این خدمت را بسط و گسترش دولت الکترونیک، کاهش هزینه ها و رفت و آمدهای غیرضروری در شرکت ها، سازمان ها و نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی عنوان کرد.
وی با اشاره به تحت وب بودن سامانه و عدم ایجاد بار مالی برای استفاده کنندگان، افزود: قابلیت رهگیری مدارک ارسال شده از لحظه درخواست دانشجویان تا زمان تحویل، از قابلیت های این سامانه است.
او هوشمند بودن و ارسال پیامک به متقاضی را از دیگر مزایای این سامانه عنوان کرد و گفت: با استفاده از این سرویس، حجم زیادی از مراجعات حضوری دانشجویان به واحدهای دانشگاهی به صورت چشمگیری کاهش می یابد.
احمدی تصریح کرد: علاوه بر مزایای یاده شده، امکان تطبیق هویت اشخاص در هنگام تحویل هرگونه امانت به ذینفعان، تحویل دانشنامه یا قبول هر گونه درخواست پس از تایید هویتی شخص و بارگذاری امضای وی در سامانه مذکور، موجب امنیت خاطر مسئولان دانشگاه ها نسبت به صحت مشخصات دریافت کننده مدارک می شود.
معاون فنی و بازرگانی با اشاره به اینکه اجرای آزمایشی این سامانه پیش از این در استان خراسان جنوبی با موفقیت انجام شد، افزود: سامانه درخواست غیرحضوری ارسال پستی مدارک دانشجویان و فارغ التحصیلان، آماده ارایه خدمات در تمامی دانشگاه های سراسر کشور است.