به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک سینا، ابوالفضل انوری گفت: این سامانه که مبتنی بر وب و براساس سطح دسترسی شعب و مناطق است، اقدامات مدیریت های مناطق و واحدهای حقوقی را در فرایند ثبت، پیگیری و وصول مطالبات تسهیل می سازد و طی آن فرایند وصول اقساط تا نهایتاً بازپرداخت و تسویه تسهیلات را تحت نظارت خواهد داشت.
وی اظهار داشت: این سامانه دارای قابلیت های بسیاری از جمله دو پنل مجزا جهت ثبت و مدیریت پرونده های وصول مطالبات و حقوقی است که علاوه بر سهولت دسترسی به پرونده های حقوقی، تسریع در پیگیری پرونده ها، امکان اخذ گزارشات متعدد و ارائه اطلاعات و آمار جامع و تحلیلی از پرونده ها را فراهم می آورد.
انوری از دیگر قابلیت های این سامانه را اتصال و فراخوانی جزئیات پرونده ها و تسهیلات از سیستم فرانگین و تهیه بایگانی از تمامی پرونده های بانک و مستندات آن به صورت الکترونیک، امکان ارسال پیامک و اخطاریه به کاربران جهت اعلام موعد قانونی و قضایی و تحلیل داده های حقوقی به منظور شناسایی و آسیب سنجی در قراردادهای مختلف بانکی برشمرد.
طبق گفته سرپرست معاونت حقوقی و مطالبات بانک سینا، این سامانه در فازهای بعدی قابلیت اتصال به سایر سامانه ها از جمله اداره ثبت احوال، قوه قضاییه و موارد مشابه را خواهد داشت.