وی تصریح کرد: بانک در سیاست اعتباری جدید خود، ضمن ارتباط با شرکت های تولیدی حوزه های مختلف اعم از لوازم خانگی، فروشگاه های زنجیره ای سراسر کشور، شرکت های تولیدی موتورسیکلت، شرکت های ارائه دهنده خدمات مسافرتی و گردشگری و... نسبت به انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک اقدام کرده تا بر این اساس درخواست کنندگان تسهیلات خرد ضمن استفاده از کارت های اعتباری مدیریت شده به صورت CLOSED LOOP ، نسبت به خرید کالاها و خدمات داخلی اقدام کنند و تسهیلات دقیقا در محل مورد نظر مصرف شود.
سرپرست بانک ملی ایران با بیان اینکه این اقدام علاوه بر تامین مالی اشخاص و رفع نیازهای آنان، تامین مالی شرکت های طرف تفاهم را به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: فرآیند اعطای تسهیلات از طریق کارت های اعتباری مدیریت شده، ضمن جلوگیری از نقد شدن کارت های مذکور و افزایش نقدینگی کشور، به رشد اقتصادی بخش های تولیدی نیز کمک می کند.
نجارزاده با بیان اینکه بانک ملی ایران با اعمال سیاست های لازم، حمایت های واقعی را از آحاد جامعه به عمل خواهد آورد، تاکید کرد: این بانک در سال جاری نگاه متفاوتی به پرداخت اعتبار و تسهیلات داشته است و طرح کارت های اعتباری مدیریت شده نیز در همین راستا اجرایی شده است؛ به واسطه این طرح، پرداخت تسهیلات در جهت پیشبرد سیاست جدید اعتباری بانک و بانکداری شرکتی به صورت هدف دار خواهد بود.
حسن مونسان عضو هیات مدیره بانک نیز با بیان اینکه این اتفاق جدید در بانک ملی ایران در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص کمک به تولید ملی کشور رقم خورده است، گفت: اکنون بیش از 40 درصد بازار تسهیلات خرد نظام بانکی کشور به بانک ملی ایران اختصاص دارد و از ابتدای سال آینده هم بیش از نیمی از تسهیلات این بخش از طریق کارت های اعتباری مدیریت شده، اعطا خواهد شد.
وی بیان کرد: بانک ملی ایران با بیش از 90 سال قدمت همواره عملکردی متفاوت در نظام بانکی کشور داشته و امیدواریم با این مسیر جدید بتوانیم هم در جهت افزایش ظرفیت تولید و اشتغال کشور و هم رفع نیازهای اساسی مردم گامی موثر برداریم.
در پایان این نشست، مدیران شرکت های تولیدی و فروشگاه های زنجیره ای به بیان دغدغه ها، دیدگاه ها و پیشنهادات خود درجهت افزایش زمینه های همکاری های مشترک پرداختند و تفاهم نامه های همکاری با بانک نیز به امضا رسید.