وی به چابک سازی به عنوان یک شاخص عمومی در این حوزه اشاره کردو با بیان مثالی درباره ترانزیت مکالمه بین الملل در شرکت زیرساخت، افزود: با تغییر تکنولوژی و برنامه ها باید کارها باز تعریف شود و با آموزش ضمن خدمت نیروهای مازاد، نیروهای مورد نیاز برای برنامه های جدید سازمان ها تامین شود و این کار وظیفه مدیران سازمان ها است که باید با برنامه ریزی انجام شود.
آذری جهرمی مدیر غرق در سازمان و روزمره و مدیر توسعه دهنده را دو نوع مدیر در ساختار سازمانی عنوان کرد و گفت: مدیران توسعه دهنده سازمان های خود را در مسیر پیشرفت هدایت می کنند و باعث تغییر و جنبش در سازمان خود می شوند.
وی افزود: باید بین این دو نوع مدیر تفاوت باشد و یکی از نقاط محاسبه جشنواره شهید رجایی همین نکته است.
وزیر ارتباطات به گلایه ها درباره نوع رتبه بندی سازمان ها اشاره کرد و گفت: برخی سازمان ها خوب کار کرده اند اما به محاسبه و ارزیابی توجه نداشتند در صورتی که محاسبه یکی از شروط و لوازم پیشرفت است و باید به آن توجه کرد.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: پیشرفت را بدون توجه به لوازم آن نمی توان به دست آورد.
وی با اشاره به انتشار علنی شاخص های زیرساخت در چند سال گذشته، افزود: کارشناسان این بخش همیشه تلاش داشتند که وضعیت شاخص ها از وضعیت سبز به نارنجی و قرمز نرسد و نتیجه همین تلاش ها باعث شده این شرکت در چند سال گذشته در صدر شرکت های برتر کشور در شاخص های اختصاصی باشد.
آذری جهرمی به برخی مقاومت ها برای تغییر ساختارها اشاره کرد و گفت: در چند سال گذشته در وزارت ارتباطات به بهینه سازی، تغییر ساختار و بزرگ نشدن سازمان، تغییر ماموریت ها و آموزش ضمن خدمت به صورت جدی پرداخته شد و جذب نیروهای جدید متناسب با نیازها انجام شده است.
وی افزود: همین اقدامات باعث شد وزارت ارتباطات در چهارسال گذشته در جشنواره شهید رجایی عناوین برتر را به دست آورد.
وزیر ارتباطات با تاکید به اینکه سازمان چابک در کشور تغییر و تحول ایجاد می کند، گفت: ارزش این جشنواره این است که فضایی ایجاد می کند که به کارهای گذشته خود برگردیم و مثبت بودن و یا نبودن آن را ببینیم.
وی به گزارش نتایج جشنواره شهید رجایی وزارت ارتباطات اشاره کرد و افزود: برخی تلاش کردند و با مستند سازی این تلاش و ارائه گزارش هم اکنون در رتبه های برتر هستند اما برخی تلاش کردند ولی مدیران و سازمان های آنان در ارائه گزارش اهتمام نداشتند و این مدیران بدانند که به زیرمجموعه خود اجحاف کرده اند البته برخی هم تلاش کردند اما به دلایل مختلف به شاخص ها نرسیدند.
وزیر ارتباطات با تقدیر از تمام کارشناسان و کارکنان این وزارتخانه و سازمان های تابعه، گفت: پرسنل بخش ارتباطات در وضعیت کرونا بدون سر وصدا مجاهدت کردند مانند کارکنان شرکت پست و پست بانک که لحظه ای خدمات خود را متوقف نکردند و شرکت زیر ساخت که گلوگاه های موجود برای توسعه و ارائه خدمات اپراتور ها را فرآهم کرد و همچنین سازمان تنظیم مقررات که نظارت لازم را در این حوزه انجام داد و در صورت نیاز تنبیه و تشویق کرد.
وی افزود: اپراتور های بخش خصوصی و مخابرات ایران، همه با هم تلاش کردند در این شرایط کرونایی به مردم ارائه سرویس کنند.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: شوخی نیست وقتی که کل آموزش یک سال و نیم گذشته 13 میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم به همراه 4 میلیون دانشجو و بیش از 140 هزار استاد دانشگاه در بستر فضای مجازی تجربه شد و همچنین بسیاری از مردم زندگی خود را وارد این فضا کردند.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه حمید رضا رضوانی پور رییس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات گزارشی از فرآیند ارزیابی شاخص های سازمان ها و شرکت های تابعه در جشنواره شهید رجایی ارائه کرد.
بر همین اساس و با ارزیابی شاخص ها، شرکت پست بانک و زیرساخت در شاخص های اختصاصی و عمومی رتبه های نخست و دوم و شرکت پست در شاخص اختصاصی سوم و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شاخص عمومی رتبه سوم را به دست آورد.
در پایان این مراسم، وزیر ارتباطات با اهدای لوحی از مدیران شرکت ها و سازمان های برتر جشنواره شهید رجایی وزارت ارتباطات تقدیر کرد.