پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 21032 تاریخ : 1393/01/25-12:55:32
,8,17,
: 80 درصد شرکت‌های بیمه سود واقعی خود را پنهان می کتند

: 80 درصد شرکت‌های بیمه سود واقعی خود را پنهان می کتند

به گزارش رئیس کل بیمه مرکزی در دومین اجلاس سالانه‌ی انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنعت بیمه وضعیت مالی و توانگری شرکت‌های بیمه است


وی افزود: در این دوره یکی از اولویت‌های ما نحوه‌ی محاسبه سود و زیان و بررسی وضعیت مالی از طیق تحلیل صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه و چگونگی رعایت آیین‌نامه‌های مصوب شورای عالی بیمه خواهد بود. در این راستا همکاران ما در معاونت نظارت گزارش‌های خوبی از وضعیت صورت‌های مالی شرکت‌ها در سال jQuery152036681908066384494_1397487611936 و هم‌چنین عملکردشان در سال ?? را ارائه کردند.رییس کل بیمه مرکزی گفت: بیش از ?? درصد از شرکت‌های بیمه در شناسایی سود، رعایت ضوابط، مقررات و آیین‌نامه مصوب شورای عالی بیمه را نداشتند و سودهایی را شناسایی کردند که پشتوانه و اعتبار کافی ندارد.

امین افزود: حال سوال اینجاست چرا اکثر شرکت‌های بیمه چنین نکردند، این در حالی است که ما بیشتر شرکت غیردولتی داریم و سهامداران و هیات مدیره در آن حضور دارند و باید نماینده منافع سهامداران باشند. ضمن آنکه اکثر هیات مدیره‌ها افراد صاحب‌صلاحیتی هستند که دانش کافی را در حوزه بیمه دارند، اما جای سوال است که چرا این صورت‌های مالی به گونه‌ای تهیه شده که سود‌ها واقعی نیست.وی افزود: در همین راستا نیز برای ایفای تعهدات از سوی شرکت‌ها شکایات نیز افزایش پیدا کرده است، در حالی که ما باید به گونه‌ای بیمه‌گری کنیم که مشتری‌مداری حرف اول را بزند و ذات بیمه نیز حمایت از مشتریان است، بنابراین اگر این شکایات و این روند ادامه پیدا کند قوانین نیز سخت‌تر خواهد شد.

رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: اگر شرکت بیمه نتواند بین درآمد‌ها و هزینه‌های خود تعادلی برقرار کند و این روند نزولی ادامه یابد، آینده مطلوب نخواهد بود و اگر رقابت های منفی بین شرکت‌ها موجب شود که نرخ‌ها به کف برسد مشتری‌مداری آسیب‌ خواهد دید و مردم تنها به سمت بیمه‌های اجباری خواهند رفت.

امین خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز ?? درصد پرتفوی بیمه کشور در حوزه درمان و بیمه شخص ثالث است، لذا این چالش‌ها را حرفه‌ای‌های صنعت بیمه باید برطرف کنند.وی تصریح کرد: اگر رقابت غیرحرفه‌ای و غیراصولی ادامه پیدا کند و از طرف دیگر عدم ایفای تعهدات افزایش یابد، اعتماد مشتریان آسیب می‌بیند و از طرف دیگر قوانین و مقررات بر علیه شرکت‌ها افزایش خواهد یافت و در این بین شرکت‌ها متضرر خواهند شد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 213
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران