او معتقد است تا حدودی به اهداف خود رسیده و زمانی که به پشت سر خود نگاه می کند تغییرات مدنظر خود را مشاهده می کند، این کارمند صنعت بیمه در پاسخ به این سوال که زمانی که به شرکت بیمه رازی وارد شدید چه برنامه و اهدافی را برای خود ترسیم کردید؟ گفت: شرکت بیمه رازی، شرکتی خوشنام و دارای عمر سازمانی مناسبی است، از این رو ذهنیت بر آن است تا جایگاه شرکت بیمه رازی در زمینه فناوری اطلاعات و ارائه خدمات برپایه فناوری های روز ارتقا یابد.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و تحول ادامه داد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بر آن است تا طی دو برنامه سه و پنج ساله شرکت بیمه رازی به یک شرکت بیمه ای هوشمند تبدیل شود.

عابدینی با اشاره به توجه معاونت تحت سرپرستی وی به پنج چرخش استراتژیک یادآور شد: برای دستیابی به اهداف برنامه های میان مدت و بلند مدت حوزه فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال نیاز به یک سری زیرساخت ها احساس می شود که در قدم نخست درگاه داخلی شرکت رونمایی و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

او تصریح کرد: درگاه داخلی، تمام اطلاعات و ارتباطات همکاران و ذینفعان را تحت پوشش قرار خواهد داد و برنامه جامع و کاملی در زمینه تقویت ارتباطات و گفت وگوهای درون سازمانی در دست اجرا قرار گرفته است.

این کارشناس صنعت بیمه استفاده از فناوری اطلاعات در فرآیندهای بیمه گری را اولویت معاونت برنامه ریزی و تحول بیان کرد و ادامه داد: فرآیندهای بیمه گری از اعلام نرخ و شرایط، رصد بیمه نامه، رصد اطلاعات بیمه گذار طی سال ها متمادی، افزایش سطح ارتباط با مخاطبان و مشتریان، راه اندازی باشگاه مشتریان و تقویت CRM جز برنامه های بلند مدت بیمه رازی است که ارتباط و فعالیت منسجم هر کدام از بخش های مدنظر هوشمندی در بیمه رازی را ایجاد خواهد کرد.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و تحول بیان کرد: در حوزه مالی، بانک ها از طریق اینترنت خدمات غیرحضوری را به مشتریان ارائه می کنند و این مهم در صنعت بیمه وجود ندارد که برنامه ریزی بر آن است تا شرکت بیمه رازی خدمات غیرحضوری در مرحله مشاوره، صدور، پرداخت هزینه و ثبت خسارت را به مشتریان ارائه کند.

عابدینی تاکید کرد: هوشمندی بیمه رازی به معنای صدور برخط بیمه بدون دخالت کارشناس و نماینده بیمه رازی نیست، بلکه هوشمندی این شرکت به معنای تفکر، ذهنیت و خلاقیت هوشمند است و این موضوع نیاز به تحول فرهنگ سازمان، ارتباط درون سازمانی و خواست سازمان دارد.

او در پاسخ به این سوال که باشگاه مشتریان بیمه رازی که در دستور کار قرار گرفته چه مزیتی نسبت به دیگر باشگاه ها دارد، گفت: مخاطبان باشگاه مشتریان بیمه رازی تنها بیمه گذاران نخواهند بود و تمام ذینفعانی که در تعامل با بیمه رازی قرار دارند، عضوی از این باشگاه خواهند بود و در کنار آن مهم ترین مزیت این باشگاه تعاملی بودن آن خواهد بود.

این کارشناس صنعت بیمه خاطرنشان کرد: در این باشگاه شرکت های همکار عضو خواهند بود و در همراهی با بیمه رازی خدمات و امکانات به روز در فرآیندهای بسیار ساده در اختیار اعضا قرار خواهند داد.

عابدینی در انتها تاکید کرد: برنامه ریزی در معاونت برنامه ریزی و تحول به گونه ای ترسیم شده است که پیشرفت کار فرد محور نباشد و سیستم ها به گونه ای پایه ریزی و اجرایی شود که با نبود افرادی همچون عابدینی، سیستم به مسیر و حیات خود ادامه دهد.

براساس این گزارش، برنامه سه شنبه های پاسخگویی بیمه رازی که به همت روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی طراحی و پخش می شود، وارد سومین سال حیات خود شده و تا به امروز پاسخ به سوال نمایندگان، همکاران و مخاطبان صنعت بیمه به ویژه شرکت بیمه رازی را پیگیری و مطالبه کرده است.