به گزارش بانک و صنعت به نقل از مدیریت روابط عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی بانک تجارت، دکتر هادی اخلاقی فیض آثار در جریان این بازدید به استراتژی بانک تجارت برای تحقق بانکداری دیجیتال اشاره داشت و گفت: در سه سال گذشته استراتژی بانک به گونه ای تدوین شد که بتواند از ظرفیت های حوزه فناوری برای تحقق بانکداری دیجیتال به معنای واقعی استفاده کند.
وی افزود: در همین راستا تلاش های زیادی صورت گرفت و این استراتژی موجب شد که بانک در ساختار درونی حوزه فناوری خود تغییر و تحول معناداری را شاهد باشد. از جمله این تغییرات جدی و بزرگ می توان به استقرار منظومه تجارت و مهاجرت بانک از سیستم های متعدد به یک سیستم متمرکز و یکپارچه اشاره داشت.
مدیرعامل بانک تجارت خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بخش برون سازمانی هم شرکت های وابسته به بانک فعالیت های خود را توسعه داده و نتیجه فعالیت همکاران ما در شرکت های وابسته و تاثیر قابل توجهی که در عرصه بانکداری به جای گذاشته اند به وضوح دیده می شود.
دکتر اخلاقی با اشاره به اینکه حضور و گسترش خدمات در عرصه بانکداری دیجیتال یکی از الزامات تعریف شده وزارت اقتصاد برای بانک هاست گفت: بانک تجارت امروز مجموعه ای از خدمات را با پسوند "نو" اجرایی کرده که تاکنون نظیر این خدمات در نظام بانکی کشور وجود نداشته و پس از اجرا نیز رقیبی برای آن در سیستم بانکی موجود نیست.
وی افزود: خدمات ارائه شده از سوی بانک تجارت خدمات تعبیه شده در کسب وکارهاست؛ محصولاتی همچون کشت نو، صنف نو، کسب نو، تامین نو و کالانو ترکیبی از مجموعه خدمات تعهدی، تسهیلاتی و خدمات بانکداری الکترونیک است که عمدتاً به صورت غیرحضوری به مشتریان خرد ارائه می شود.