پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 518233 تاریخ : 1399/05/29-14:25:44
,3,
روند رو به رشد شاخص های موسسه در چهار ماهه نخست سال 99

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل تشریح کرد

روند رو به رشد شاخص های موسسه در چهار ماهه نخست سال 99

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل با تشریح عملکرد موسسه در چهار ماهه ابتدایی سال 99 به روند رو به رشد شاخص ها و نسبت های موسسه اشاره و بیان داشتند این موسسه با رشد 52 درصدی خالص درآمد واسطه گری مالی نسبت به دوره مشابه سال قبل مواجه بوده و رقم آن به 6916 میلیارد ریال در چهار ماهه نخست سال رسیده است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی موسسه اعتباری ملل،مدیرعامل موسسه اعتباری ملل با تشریح عملکرد موسسه در چهار ماهه ابتدایی سال 99 به روند رو به رشد شاخص ها و نسبت های موسسه اشاره و بیان داشتند این موسسه با رشد 52 درصدی خالص درآمد واسطه گری مالی نسبت به دوره مشابه سال قبل مواجه بوده و رقم آن به 6916 میلیارد ریال در چهار ماهه نخست سال رسیده است. در زمینه اعطای تسهیلات نیز با رشد 26 درصدی همراه بوده و مانده آن به 143503 میلیارد رسیده است. همچنین در زمینه جذب منابع با رشد 34 درصدی رقم آن به 149615 میلیارد ریال افزایش یافته است.

جوادی مدیرعامل موسسه اعتباری ملل عنوان داشتند به منظور تسهیل و تسریع در فعالیت بنگاه ها و فعالان اقتصادی، در زمان انعقاد معاملات و قراردادها، نسبت به صدور انواع ضمانت نامه در موسسه اقدام می گردد در این راستا در چهار ماهه ابتدایی سال 99 نسبت به مدت مشابه سال 98 ضمانت نامه های صادره از لحاظ تعداد به میزان 30 درصد و از لحاظ مبلغ 156 درصد رشد نشان می دهد.
ایشان در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های همکاران موسسه در صف و ستاد در جهت تحقق اهداف و شاخص های عملکردی در چهارماه ابتدایی سال 99 اظهار داشتند: یکی از شاخص هایی که در رشد اعطای تسهیلات و همچنین افزایش سودآوری موثر بوده و می تواند موسسه را به سمت اهداف از پیش تعیین شده هدایت نماید بهبود وصول مطالبات غیر جاری است که در این راستا با برنامه ریزی هایی که انجام شد الحمدلله به شاخص های مورد نظر دسترسی پیدا کردیم. هدف ما در موسسه اعتباری ملل تامین نیازهای مشتریان و جلب رضایت آنان بر اساس چارچوب و دستورالعمل های قانونی صادره از سوی مقامات محترم ناظر است و موفقیت هایی که تا کنون در این زمینه حاصل شده، نتیجه تعامل، همراهی و اعتماد این عزیزان با برنامه ها و اقدامات موسسه بوده است.
جوادی افزود در کنار ارائه تسهیلات به متقاضیان و به دنبال افزایش درآمدهای موسسه توجه ویژه ای به درآمدهای غیر مشاع و کارمزدی، توسعه خدمات بانکداری الکترونیک، تشویق مشتریان به استفاده از آن، صدور ضمانت نامه ها، صرفه جویی در هزینه ها و... داشته و در راستای بسط و گسترش سنت پسندیده قرض الحسنه اقدامات خوبی انجام گردیده است که می توان به پرداخت 11943 فقره تسهیلات قرض الحسنه به فرهنگیان محترم که از اقشار خدمتگزار، فرهیخته و تربیت کنندگان نسل آینده می باشند اشاره نمود. همچنین در جهت کمک به تشکیل خانواده جوانان و کاهش دغدغه های آنها در سال جاری به 373 نفر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده است. زوجینی که در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک مرکزی ثبت نام شده اند توانسته اند از شعب انتخابی موسسه هر کدام مبلغ 500 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت نمایند.
ایشان با بیان این که شاخصه اصلی در مورد خدمات بانکی، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به منظور جلب رضایت مشتریان و هم وطنان است، اظهار داشتند رهنمودهای مقام معظم رهبری طی سالهای اخیر حمایت از تولید داخلی و تقویت اقتصاد مقاومتی و اشتغال پایدار در کشور بوده است که این امر می تواند جهش و شکوفایی اقتصادی را به همراه داشته باشد. از این رو همواره خود را متعهد به اقدام در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، اتکا به ظرفیت های موجود بر توانمندسازی آحاد مردم به منظور حضور موثر در فعالیت های اقتصادی و ایجاد مشاغل پایدار می دانیم و برای تسهیل در فرآیند کسب و کار مردم و با هدف تامین سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه و ماشین آلات و تجهیزات، طرح افق یک را برنامه ریزی و اجرائی نموده ایم که در این طرح به اشخاص حقیقی مبلغ یک میلیارد ریال و به اشخاص حقوقی مبلغ 5 میلیارد ریال با بازپرداخت 60 ماهه برابر ضوابط مربوطه تسهیلات پرداخت می گردد.
همچنین به منظور کسب حداکثری رضایت مشتریان گرامی و افزایش رفاه خانواده به کلیه مشتریان در قالب طرح یکتا کارت ملل، کارت اعتباری عقد مرابحه جهت خرید خودرو وکالای بادوام ایرانی و دریافت خدمات تا مبلغ 500 میلیون ریال با بازپرداخت 3 ساله اعطا می گردد.
جوادی با توجه به ارائه خدمات نوین به مردم و تسهیل در مراودات آنها گفت: با راه اندازی سامانه چکاوک در بانک مرکزی، از سال 1395 موسسه نیز به سامانه چکاوک بانک مرکزی متصل شده وکلیه چک های واگذاری مشتریان را در اسرع وقت وصول و وجوه وصولی را به حساب آنها واریز می نماید. این امر مورد استقبال مشتریان عزیز قرار گرفته و در چهار ماهه نخست سال 99 رشد 45 درصدی رقم زده است.
ایشان در خاتمه در خصوص افزایش سرمایه موسسه عنوان داشتند با توجه به مصوبه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام و به دنبال آن اخذ مجوز از بانک مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار افزایش سرمایه 65 درصدی موسسه اجرایی و با مشارکت حداکثری سهامداران در افزایش سرمایه مواجه شدیم که مراحل نهایی آن در حال انجام بوده و با ثبت سرمایه موسسه به 10000 میلیارد ریال افزایش پیدا خواهد کرد. این افزایش سرمایه در راستای بهبود کیفیت سرمایه و سایر نسبت ها کمک شایانی به موسسه خواهد نمود.
وی در ادامه نیز اظهار داشتند در نظر داریم با اخذ مجوز از بانک مرکزی و سازمان بورس به افزایش سرمایه موسسه از طرق مختلف از جمله تجدید ارزیابی دارائی ها و سود انباشته اقدام نموده تا بیش از پیش بهبود کفایت سرمایه و سایر نسبت ها را شاهد باشیم. لازم به ذکر است در راستای اصل شفافیت، تمامی اطلاعات موسسه در مقاطع مختلف از طریق سامانه کدال افشا وجهت اطلاع سهامداران و مردم عزیز کشورمان قابل دسترسی می باشد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 182
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران