این بانک برآورد خود از فراز و نشیب تقاضای نفت در بخش حمل ونقل را یک سال جلوتر از پیش بینی پیشین خود و حداکثر تا سال 2026 اعلام کرد.
گلدمن دلیل این مسئله را افزایش استفاده از خودروهای برقی دانست.
این بانک افزود: مجموع مصرف نفت خام به دلیل کاربرد آن در تولید سوخت جت و فرآورده های پتروشیمی در این دهه افزایش می یابد، این در حالی است که روند این رشد پس از سال 2025 بسیار کند خواهد بود.
گلدمن ساکس مؤسسه ای است که زمان پایان رشد تقاضای نفت را تغییر داده است، بی پی هم از مؤسسه هایی است که دیدگاه بسیار سخت گیرانه ای به زمان اوج تقاضای نفت دارد.
بی پی پارسال اعلام کرده بود احتمال دارد دوره رشد تقاضای نفت پیش از این پایان یافته باشد.
این در حالی است که آژانس بین المللی انرژی (IEA) رویکرد محافظه کارانه تری دارد و زمان فراز و نشیب تقاضای نفت را حدود سال 2030 اعلام کرده است.
مؤسسه وود مکنزی به تازگی به شرکت های نفت دنیا که آماده تسریع روند انتقال انرژی نیستند هشدار داده است خطرهای بسیاری آنها را تهدید می کند.
این مؤسسه برآورد کرده است اگر دولت ها طبق قرارداد اقلیمی پاریس تولید گازهای گلخانه ای را به شدت کاهش دهند، زمان افول مصرف نفت سال 2023 خواهد بود.
این در حالی است که دیگر نهادهای بین المللی متمرکز بر صنایع نفت و گاز معتقدند فراز و نشیب تقاضای نفت دیرتر از زمان های یادشده خواهد بود و کشورها هم زمان با حرکت به سمت اهداف محیط زیستی خود، همچنان به سوخت های فسیلی نیاز خواهند داشت.