وی، در مورد جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه گفت: متأسفانه هنوز روابط عمومی به جایگاه شایسته خود دست نیافته و فعالان این حوزه در تلاش هستند تا خدماتی که این بخش می تواند برای صنعت بیمه انجام دهد را تبیین کنند و بطور سنتی اغلب در زمان بحران به روابط عمومی ها مراجعه می شود و زمانی که یک موضوع و یک خبر در رسانه ها یا جامعه با واکنش مواجه شده و آن لحظه هم بیشتر اقدامات در حد جوابیه، تکذیبیه و به منظور مدیریت بحران است تا عملی راهبردی و تاثیرگذار!.
عطری بیان کرد: باوجود نقش مهم و تاثیرگذار روابط عمومی در مدیریت اجتماعی و فرهنگی درون و برون سازمانی؛ در حال حاضر در شرکت های بیمه اولویت اصلی با واحدهای فروش، مالی و فنی است.
اقدامات اخیر بیمه مرکزی برای تولید محتوای تصویری بر فرهنگ سازی بیمه، تاثیرگذار است.
وی، با اشاره به دیدگاه مثبت رئیس کل بیمه مرکزی به نقش روابط عمومی در تعالی سازمان های بیمه گر و کمک به گسترش فرهنگ بیمه در کشور،رایزنی ها و اقدامات اخیر بیمه مرکزی در جهت تولید محتوای تصویری را اقدامی مؤثر و عملی در زمینه فرهنگ سازی و اصلاح بسیاری از نقاط حادثه خیز کشور دانست.
مسئول روابط عمومی شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، افزود: اگر بخواهیم به طور مستقیم و با فشار تبلیغات و از طریق کمپین های خبری و هجوم رسانه ای یک محصول بیمه ای و یا یک شرکت بیمه خاص را در ذهن مخاطب جای دهیم، بطور طبیعی با مقاومت مخاطب در پذیرش آن محصول مواجه می شویم.
وی، افزود: البته در نهایت با استفاده از تکنیک های فروش، سرانجام تبلیغ تأثیر خود را خواهد گذاشت و تا زمانی که این جریان ادامه پیدا کند فروش افزایش خواهد داشت. اما اگر این ارتباط با هدف آگاهی رسانی و در جهت گسترش فرهنگ بیمه انجام شود یعنی بتوانیم با قدرت نرم دانش ارتباطات، مفهوم بیمه و فوائد آن را به مخاطب منتقل کنیم، هم با واکنش مخاطب مواجه نمی شویم و هم هدف فروش محصول در مقیاس بسیار وسیعتر و با ماندگاری و تداوم بیشتر محقق می شود.
مسئول روابط عمومی شرکت بیمه زندگی خاورمیانه،در مورد ارزیابی فعالیت تبلیغاتی شرکت های بیمه افزود: در حال حاضر بخشی از فعالیت های تبلیغاتی در صنعت بیمه هدفمند، فکر شده و در راستای آگاهی رسانی و توسعه فرهنگ بیمه است اما بخش دیگری هم هستند که تنها در راستای رقابت با شرکت های همکار و با هدف بازاریابی و فروش بیشتر است.