پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 583914 تاریخ : 1400/04/13-09:18:51
,10025,
روابط عمومی در صنعت بیمه به جایگاه شایسته خود دست نیافته است

روابط عمومی در صنعت بیمه به جایگاه شایسته خود دست نیافته است

مسئول روابط عمومی شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، اظهارداشت: حوزه کاری روابط عمومی در شرکت های بیمه با حوزه تبلیغات در هم تنیده شده ، درصورتی که این دو حوزه لزوماً با یکدیگر هم راستا نیستند.

به گزارش بانک و صنعت، سیدمیثم عطری، مسئول روابط عمومی شرکت بیمه زندگی خاورمیانه" در گفت وگو با چابک آنلاین، افزود: در هر فعالیت تبلیغاتی نیاز به در نظر گرفتن بسیاری از قواعد ارتباطی از اصول ارتباط تصویری و هنر تا اصول ارتباطات اجتماعی است که این امر بهتر است با نظارت و کمک واحد روابط عمومی انجام شود، اما در نهایت رویکرد در تبلیغات، تجاری است و خاستگاه، اهداف و نوع برخورد روابط عمومی ها با مسائل به شکل دیگری است.

وی، در مورد جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه گفت: متأسفانه هنوز روابط عمومی به جایگاه شایسته خود دست نیافته و فعالان این حوزه در تلاش هستند تا خدماتی که این بخش می تواند برای صنعت بیمه انجام دهد را تبیین کنند و بطور سنتی اغلب در زمان بحران به روابط عمومی ها مراجعه می شود و زمانی که یک موضوع و یک خبر در رسانه ها یا جامعه با واکنش مواجه شده و آن لحظه هم بیشتر اقدامات در حد جوابیه، تکذیبیه و به منظور مدیریت بحران است تا عملی راهبردی و تاثیرگذار!.

عطری بیان کرد: باوجود نقش مهم و تاثیرگذار روابط عمومی در مدیریت اجتماعی و فرهنگی درون و برون سازمانی؛ در حال حاضر در شرکت های بیمه اولویت اصلی با واحدهای فروش، مالی و فنی است.

اقدامات اخیر بیمه مرکزی برای تولید محتوای تصویری بر فرهنگ سازی بیمه، تاثیرگذار است.

وی، با اشاره به دیدگاه مثبت رئیس کل بیمه مرکزی به نقش روابط عمومی در تعالی سازمان های بیمه گر و کمک به گسترش فرهنگ بیمه در کشور،رایزنی ها و اقدامات اخیر بیمه مرکزی در جهت تولید محتوای تصویری را اقدامی مؤثر و عملی در زمینه فرهنگ سازی و اصلاح بسیاری از نقاط حادثه خیز کشور دانست.

مسئول روابط عمومی شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، افزود: اگر بخواهیم به طور مستقیم و با فشار تبلیغات و از طریق کمپین های خبری و هجوم رسانه ای یک محصول بیمه ای و یا یک شرکت بیمه خاص را در ذهن مخاطب جای دهیم، بطور طبیعی با مقاومت مخاطب در پذیرش آن محصول مواجه می شویم.

وی، افزود: البته در نهایت با استفاده از تکنیک های فروش، سرانجام تبلیغ تأثیر خود را خواهد گذاشت و تا زمانی که این جریان ادامه پیدا کند فروش افزایش خواهد داشت. اما اگر این ارتباط با هدف آگاهی رسانی و در جهت گسترش فرهنگ بیمه انجام شود یعنی بتوانیم با قدرت نرم دانش ارتباطات، مفهوم بیمه و فوائد آن را به مخاطب منتقل کنیم، هم با واکنش مخاطب مواجه نمی شویم و هم هدف فروش محصول در مقیاس بسیار وسیعتر و با ماندگاری و تداوم بیشتر محقق می شود.

مسئول روابط عمومی شرکت بیمه زندگی خاورمیانه،در مورد ارزیابی فعالیت تبلیغاتی شرکت های بیمه افزود: در حال حاضر بخشی از فعالیت های تبلیغاتی در صنعت بیمه هدفمند، فکر شده و در راستای آگاهی رسانی و توسعه فرهنگ بیمه است اما بخش دیگری هم هستند که تنها در راستای رقابت با شرکت های همکار و با هدف بازاریابی و فروش بیشتر است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 214
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران