به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازبیمه آسماری، انجام تهعدات دقیق شرکت بیمه آسماری ، اصولی ترین رمز ماندگاری شرکت بیمه و فاکتوری مهم در خوشنامی صنعت بیمه محسوب می شود و لذا تامین نظر و ایجاد آسودگی خاطر برای بیمه گزاران از سوی شرکت های بیمه امری مهم و حائز اهمیت است.
بیمه گزاران محترم بیمه آسماری باید بدانند طبق ماده ی یک قانون تاسیس بیمه ی مرکزی یکی از وظایف بیمه ی مرکزی حمایت از حقوق بیمه گذاران است. بند 7 ماده ی 5 همان قانون وظیفه ی نظارت بر شرکت های بیمه را بر عهده ی بیمه ی مرکزی قرار داده است. ماده ی 41 قانون هم به بیمه ی مرکزی اجازه ی تعلیق فعالیت شرکت بیمه در یک یا چند رشته در صورت تخلف از قوانین را داده است.
بیمه ی مرکزی برای اجرای این وظیفه ی نظارتی در سایت خود بخشی تحت عنوان "سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات بیمه گذاران" ایجاد کرده است. در صورت استنکاف شرکت بیمه از اجرای قرارداد، بیمه گذاران یا سایر ذینفعان می توانند موضوع را در این بخش مطرح کنند تا بازرسی بیمه ی مرکزی به آن رسیدگی کند. برای طرح شکایت نیازی به مراجعه ی حضوری نیست و کلیه ی شکایات از طریق اینترنت قابل ثبت و پیگیری هستند.