به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، فرهاد بهمنی عضو هیات مدیره بانک ضمن اعلام این خبر گفت: به منظور توسعه خدمات بانکداری الکترونیک، کاهش مراجعات و دریافت حضوری خدمات و کمک به جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، این بانک نسبت به توسعه ابزارهای الکترونیک خود اقدام کرده است. همچنین در این مدت تعداد تراکنش دستگاه های خود پرداز، پایانه شعب، پایانه فروشگاهی و درگاه های الکترونیکی بانک از 309 میلیون تراکنش در پنج ماهه سال گذشته به 403 میلیون تراکنش در پایان مرداد ماه 1400 افزایش پیدا کرده که رشد 30 درصدی را نشان می دهد.
بهمنی با اشاره به اینکه فراهم کردن دسترسی به خدمات بانکی و مالی به ویژه در مناطق روستایی و کم برخوردار از الویت های پست بانک ایران است، افزود: بررسی صورت گرفته نشان می دهد روزانه بیش از 6/2 میلیون تراکنش از طریق ابزارهای الکترونیک و درگاه های پست بانک ایران انجام می شود که پایانه فروشگاهی و دستگاه خود پرداز، بیشترین سهم از تراکنش ها را دارند.
عضو هیات مدیره پست بانک ایران افزود: مبلغ تراکنش ابزارهای مورد اشاره، از 877 هزار میلیارد ریال در پنج ماهه سال 1399 به 1,485 هزار میلیارد ریال در پایان مرداد ماه سالجاری افزایش یافت که با رشد 69 درصدی مواجه بوده و نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که مبلغ تراکنش درگاه های الکترونیکی پست بانک ایران در مقایسه با پنج ماهه سال گذشته، 4 برابر شده است.