پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 7378 تاریخ : 1391/11/09-05:59:14
,2,17,
رشد منابع بانک ملی در15 روز  فراتر از رشد نقدینگی کشور

مدیرعامل بانک ملی،

رشد منابع بانک ملی در15 روز فراتر از رشد نقدینگی کشور

مدیرعامل بانک ملی اعلام کرد: خوشبختانه رشد منابع بانک از 20 دی تا 4 بهمن ماه فراتر از رشد نقدینگی کشور بوده است.

 

 
 


 

آقای حیدری در همایش بررسی عملکرد ادارات امور وشعب مستقل که با حضوراعضای هیأت مدیره و مدیران امور در مرکز آموزشی کوثر برگزار شد، گفت: رشد نقدینگی کشور در حال حاضر حدود 22،23  درصد است که رشد منابع بانک فراتر از آن بوده و این جای تقدیر دارد. خوشبختانه ظرف این مدت روند رشد منابع هیچ کدام از ادارات و شعب، کاهشی نبوده است.
 
وی با تاکید بر ضرورت پیگیری پرونده های مطالباتی توسط مسئولان ادارات و شعب اظهار داشت: مسئولان ادارات امور و شعب مستقل هیچ مسئولیتی مهمتر از پیگیری پرونده های مطالباتی ندارند. در عین حال لازم است روند رسیدگی، ابتدا از پرونده های بزرگ آغاز شود و چنانچه به هر علت با بدهکاران توافق حاصل نشد، باید ظرف همان روز اقدامات قانونی با جدیت کامل انجام گیرد.
 
آقای حیدری افزود: باید به ازای هر کمیته اعتباری در ادارات و شعب، دو کمیته وصول مطالبات برگزار شود و هیچ روزی بدون رسیدگی به این پرونده ها به پایان نرسد.
وی خواستار استفاده از ظرفیت های قانونی و بسیج عمومی همکاران در جهت وصول مطالبات بانک شد و گفت: مهمترین  ماموریت مدیران ادارات ظرف مدت 5/1 ماه پایانی سال، ساماندهی مطالبات معوق است و عملکرد همکاران به صورت روزانه بررسی خواهد شد.
 
مدیرعامل در ادامه به بررسی عملکرد ادارات امور و شعب مستقل بانک در زمینه منابع و وصول مطالبات پرداخت واضافه کرد: کثرت کار و شلوغی شعب نباید حساسیت همکاران را در پیگیری وصول مطالبات از بین ببرد.
 
وی در پایان بر لزوم بازبینی، بررسی و کنترل روزانه عملکرد روسای شعب ادارات امور در زمینه پیگیری و وصول مطالبات توسط روسای ادارات تاکید کرد.
 
آقای دامغانیان: تلاش برای تجدید ارزیابی دارایی
در این همایش آقای دامغانیان عضو هیأت مدیره گفت: برای موضوع افزایش سرمایه بانک از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، تمامی مسئولان ادارات امور باید نهایت تلاش خود را مصروف دارند تا در پایان بهمن ماه بتوانیم این موضوع را انجام دهیم.
وی با اشاره به آمادگی بانک جهت تامین نقدینگی شعب در زمان باقیمانده سال ابراز داشت:
لازم است مدیران ادارات امور ضمن برپایی جلسات و انجام هماهنگی های لازم با ناظران پولی
 استان ها، نیازهای پولی خود را هرچه زودتر به ستاد اعلام کنند.
 
آقای حسین زاده: خدمات جدید بانک رونمایی می شود
آقای حسین زاده نیز در این همایش ابراز داشت: طی روزهای آتی محصولات خدمات جدید بانک برای اولین بار در سیستم بانکی کشور رونمایی خواهد شد که می تواند تغییرات و تحولات اساسی در محصولات بانک ملی ایران ایجاد کند.
عضو هیأت مدیره با اشاره به پرونده های مطالباتی گفت: تا آنجا که ممکن است پرونده های غیر متمرکز تعیین تکلیف گردد، بویژه این امر باید در شعب مستقل و مرکزی استان ها صورت گیرد.
 
آقای منصورخاکی: لزوم آسیب شناسی مطالبات معوق
در ادامه آقای منصور خاکی با اشاره به رشد 30 درصدی منابع موثر بانک در دی ماه خواستار بررسی جزئی تر این رشد در مقایسه با رشد نقدینگی سال های گذشته، مناطق هم درجه، بانک های دیگر و ... شد.
عضو هیأت مدیره بر ضرورت آسیب شناسی وصول مطالبات معوق تاکید کرد و گفت: مهمترین ماموریت مدیران در دوماهه انتهای سال، کاهش مطالبات معوق است که مستقیماً بر سودآوری و استحکام
 صورت های مالی بانک تاثیر می گذارد.
 
آقای خواجه حسنی: رشد 30 درصدی منابع بانک
عضو هیأت مدیره بانک با اعلام رشد 30 درصدی منابع موثر بانک در دی ماه گفت: این عملکرد مطلوب موجب شور و شعف همه شد و مشخص کرد اگر آستین همت همکاران بالا زده شود، این توان وجود دارد که بیشتر از این هم رشد داشته باشیم، البته این نباید همکاران را مغرور سازد.
آقای خواجه حسنی بر لزوم شناسایی بازارهای جدید توسط همکاران تاکید کرد و گفت: لازم است متناسب با نیازهای مشتریان جدید، محصولات ویژه بانک طراحی و ارائه گردد.
وی در این همایش تحلیل رقبا را موضوعی مهم و قابل پیگیری برای مدیران ادارات دانست.
 
همچنین در ادامه همایش ادارات امور شعب استان‌هایی که در دو مقطع خرداد ماه 91 نسبت به اسفند ماه 90 و شهریور ماه 91 نسبت به خرداد ماه 91 در خصوص سرانه شعب و سرانه سپرده کارکنان در میان بانک‌های تجاری استان افزایش جایگاه داشتند، معرفی شدند.
 
بر این اساس در سرانه شعب و  سرانه سپرده کارکنان در مقطع زمانی خرداد ماه 91 نسبت به اسفند ماه 90 به ترتیب ادارات امور شعب استان‌های مرکزی، چهارمحال و بختیاری، یزد، اردبیل، هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی در میان بانک‌های تجاری استان افزایش جایگاه داشتند.
 
در عین حال در سرانه شعب و سرانه سپرده کارکنان در مقطع زمانی شهریور ماه 91 نسبت به خرداد ماه 91 نیز به ترتیب ادارات امور شعب استان‌های قزوین، همدان، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی در میان بانک‌های تجاری استان از افزایش جایگاه برخوردار شدند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 199
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران