به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، بر اساس آخرین گزارش رسمی اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک مسکن در حالت «صادر کنندگی» طی سه ماهه اول سال جاری با پردازش بیش از 316 میلیون تراکنش مالی موفق، در بین بانک های متوسط و بزرگ، به عنوان یکی از سه بانکی که پایدارترین خدمات را در این بخش ارائه داده اند، معرفی شده است.
اداره کل خدمات نوین بانک مسکن اعلام کرد: بر این اساس در بهار 99 بانک مسکن یکی از سه بانک برتر در حوزه سرویس دهی خدمات مبتنی بر کارت به مشتریان خود در زمینه پایداری ارائه این سرویس شناخته شده است.
بررسی آماری تراکنش های انجام شده در بانک مسکن طی سه ماهه نخست امسال نیز نشان می دهد، بانک مسکن در حوزه صادرکنندگی در خرداد ماه امسال با وجود رشد 16 درصدی در تعداد تراکنش نسبت به ماه مشابه سال 98، با افزایش کیفیت سرویس دهی به مشتریان، تراکنش ها را پشتیبانی کرده و در این ماه پایدارترین بانک در بین بانک های پرتراکنش شبکه شتاب بوده است.
به این ترتیب در ماه سوم فصل بهار بانک مسکن حضوری درخشان در زمینه ارائه خدمات بانکداری الکترونیک در میان سایر بانک ها و موسسات مالی و اعتباری عضو شبکه شتاب داشته که این امر نتیجه پایش مستمر و انجام اقدامات اصلاحی لازم در سامانه ها توسط همکاران حوزه فناوری اطلاعات بانک میسر شده است.
پایداری بانک ها به مفهوم ارائه خدمات 24 ساعته و هفت روز هفته با سرعت، کیفیت و امنیت بالا بوده و بانک مسکن با پشتیبانی مطلوب از تراکنش های بانکی توانسته رتبه پایدارترین بانک در حوزه خدمات مبتنی بر کارت را از آن خود کند.
بر اساس تعاریف بانک مرکزی، هر شبانه روز به سه بازه زمانی کم باری، میان باری و پرباری به لحاظ حجم تراکنش های بانکی تقسیم می شود و پایداری بانک ها بر اساس محاسبه تعداد تراکنش های موفق و ناموفق که ثبت می شود، محاسبه خواهد شد.
در واقع ملاک محاسبه پایداری بانک ها، تعداد تراکنش های ناموفقی است که مشتری در عدم موفقیت آن نقشی نداشته است و خطا ناشی از عملکرد بانک بوده است. با این اوصاف بانک مسکن رتبه پایدارترین بانک را در خرداد سال جاری به دست آورده و در بازه فصلی فروردین تا خرداد نیز یکی از سه بانک برتر در حوزه پایداری خدمات مبتنی بر کارت با پشتیبانی موفق از تراکنش های مشتریان شناخته شده است.