به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمدحسن زدا روز یکشنبه در جلسه ای با مدیران و کارکنان حوزه های ارتباطی، رسانه ای و فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی تحت عنوان الزامات شفافیت و پاسخگویی؛ گفت: فرهنگ پاسخ گویی در سازمان باید گسترش یابد.
وی با بیان اینکه در حوزه های ارتباطی و فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی ظرفیت بسیار بالایی وجود دارد، اظهار داشت: در این مجموعه کارهای بزرگی قابل انجام است و امکان ارتقاء فعالیت ها و رسیدن به نتایج بسیار بهتری در این حوزه فراهم است.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی بر لزوم برقراری ارتباط مناسب ساختاری بین حوزه های فرهنگی و رسانه ای این سازمان با سایر حوزه ها تأکید کرد و افزود: کارآمدی و اثربخشی واحدهای مختلف سازمان از طریق برقراری ارتباط موثر با حوزه های فرهنگی و رسانه ای ارتقاء می یابد.
زدا ارتقاء فرهنگ گفتگو و انتقاد پذیری در درون سازمان تأمین اجتماعی را از جمله مأموریت های حوزه فرهنگی، رسانه ای و ارتباطی این سازمان برشمرد و گفت: برای تحقق این هدف از قابلیت ها و امکانات موجود باید بهترین بهره برداری صورت گیرد.
ابراهیم رستمیان مقدم، رئیس شورای سیاستگذاری نشریات آتیه نو و قلمرو رفاه در این جلسه گفت: در حوزه فرهنگی و رسانه ای اصلاح نگرش و رفتار جامعه نسبت به سازمان تأمین اجتماعی با استفاده از قابلیت ها و امکانات در اختیار پیگیری می شود.
وی بر استفاده حداکثری از توان نیروی انسانی به منظور تحقق اهداف سازمان تأمین اجتماعی در حوزه رسانه ای و فرهنگی تأکید کرد و گفت: وظیفه سنگینی برعهده فعالان این حوزه قرار دارد و باید با برنامه ریزی دقیق فعالیت های رسانه ای سازمان با جهت گیری مناسب دنبال شود.
دکتر محمدرضا جعفریان، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این نشست گفت: مباحث فرهنگی و اجتماعی در سازمان تأمین اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و جایگاه حوزه فرهنگی و اجتماعی در این سازمان باید تقویت شود.
وی با اشاره به تغییرات سریع فضای رسانه ای کشور، گفت: تغییرات اجتماعی نیز با سرعت انجام می شود و عملکرد و فعالیت حوزه فرهنگی و اجتماعی سازمان نیز باید متناسب با این تغییرات باشد.
دکتر جعفریان ادامه داد: برای تغییر گفتمان اجتماعی و ارتقاء تعاملات به نفع پیشبرد اهداف سازمان باید همه ارکان سازمان به مسائل فرهنگی و اجتماعی باور داشته باشند.
امیرعباس تقی پور، مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی گفت: حوزه رسانه ای و فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی دارای سه ویژگی فراگیری، تأثیرگذاری و داشتن مخاطبان منحصربه فرد است.
وی با اشاره به وجود فضای رقابتی بین رسانه ها و پویایی فضای رسانه ای کشور گفت: فعالیت های رسانه ای و فرهنگی نیز باید متناسب با این فضای رسانه ای انجام شود.
تقی پور با اشاره به وجود نیروی انسانی متخصص و با انگیزه در حوزه رسانه ای و فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی گفت: با پتانسیل موجود امکان فعالیت گسترده و اثربخش به خوبی فراهم است و می توانیم به هم افزایی و برنامه ریزی صحیح به تحقق اهداف سازمان کمک کنیم.
محمدرضا قرایی، مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی گفت: پایش فرهنگی و رفتارهای مراجعین و کارکنان یک اصل بسیار مهم در سازمان تأمین اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی برلزوم ارتباط بیشتر بین حوزه فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با واحدهای نظارتی این سازمان به منظور آسیب شناسی و اتخاذ راهکارهای عملیاتی برای بهبود خدمت رسانی به جامعه تحت پوشش تأکید کرد.
محمدمنصور عظیم زاده اردبیلی، مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حوزه فرهنگی و رسانه ای سازمان نیازمند راهبرد منسجم و همگرا هستیم و به همین منظور پیشنهاد می شود که فعالیت شورای فرهنگی سازمان ارتقا یابد و جلسات شورا به صورت منظم برگزار شود.
وی بهبود و ارتقاء ارتباط بین بدنه کارکنان و مدیریت سازمان تأمین اجتماعی را از دیگر ضروریات برشمرد و گفت: در این رابطه ایجاد کانال های ارتباطی و اختصاص بخشی از نشریات سازمان برای انعکاس دیدگاه های کارکنان می تواند راهگشا باشد.
علیرضا امیرپور، مشاور رسانه ای مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای ارتقاء فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی از تمامی ابزارها و قابلیت های موجود بایستی بهره برداری کافی صورت گیرد.
وی افزود: حوزه های مختلف رسانه ای و فرهنگی سازمان با انسجام و هم افزایی بیشتر می توانند در تحقق اهداف سازمان ایفای نقش کنند.
بیژن رمضانی، مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری آهنگ آتیه هم در این نشست گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی، اداره کل روابط عمومی و موسسه آتیه همکاری خوبی دارند و تلاش می کنیم در کنار هم کارها را پیش ببریم.
وی شناساندن بحران صندوق های بیمه ای را از موفقیت های حوزه رسانه ای و فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: برای عبور از بحران نیز حوزه رسانه ای سازمان می تواند تأثیرگذار باشد.
متین غفاریان، سردبیر ماهنامه قلمرو رفاه نیز گفت: این نشریه برای گسترش گفتمان رفاه و تأمین اجتماعی در کشور و به ویژه در بین روشنفکران و دانشگاهیان منتشر می شود.
وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی ناگزیر از گفتمان سازی در جامعه است و باید تغییرات سریع حوزه رسانه و گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز در برنامه ریزی ها و فعالیت های رسانه ای سازمان مورد توجه قرار گیرد.
ابراهیم باقری، مدیرتولید موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه گفت: با توجه به روحیه بالای پاسخگویی و تعامل رسانه ای سرپرست سازمان تأمین اجتماعی امیدواریم شاهد تعالی حوزه فرهنگی و رسانه ای این سازمان باشیم.
وی با بیان اینکه در موسسه آتیه تیمی از فعالان رسانه ای حرفه ای و آشنا با کارکردهای سازمان تأمین اجتماعی مشغول به کار هستند، گفت: برای حصول نتیجه بهتر و تحقق اهداف حوزه رسانه، همکاری و همراهی بیشتر واحدهای مختلف سازمان مورد نیاز است.
رضا جمیلی، از دبیران هفته نامه آتیه نو گفت: تأمین اجتماعی بزرگترین نهاد اجتماعی کشور است و باید اهمیت و جایگاه این سازمان در اذهان عمومی ارتقاء یابد.
وی افزود: با وجود اهمیت بالای سازمان تأمین اجتماعی، این سازمان در بین اقشار مختلف مردم و حتی تصمیم گیران و مسئولین رده بالای کشور به درستی شناخته شده نیست و شناساندن این سازمان با حوزه فعالیت و مأموریت های متنوعی که بر عهده دارد نیازمند کار رسانه ای و ارتباطی گسترده است.
مهدی ساجدی، معاون اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی بیمه شدگان و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی گفت: برقراری ارتباط ساختاری بین واحدهای فرهنگی و رسانه ای از نیازهای جدی سازمان است.
وی افزود: پیشنهاد می شود که نمایندگان حوزه فرهنگی در کمیته های مختلف سازمان از جمله کمیته های انتصابات عضو شوند.
محسن علیزاده، کارشناس اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان گفت: طرح های مختلفی که در سازمان تأمین اجتماعی اجرا می شود در صورتی که دارای پیوست فرهنگی باشند، به نتایج مطلوب تری خواهند رسید.
شایسته شریعتمداری، معاون اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان گفت: فعالیت فرهنگی در سازمان تأمین اجتماعی دارای سابقه زیادی است اما با توجه به گسست فعالیت ها در سنوات گذشته باید برای تثبیت این حوزه تلاش کنیم.
وی افزود: برای تحقق اهداف حوزه فرهنگی سازمان نیازمند همکاری بیشتر سایر واحدها هستیم.
محمدرضا آفتابی، رئیس اداره فنی و هنری اداره کل روابط عمومی گفت: در سال های اخیر و با گذشت زمان شاهد توسعه اطلاع رسانی در سازمان تأمین اجتماعی هستیم که این شرایط نشانه موفقیت حوزه های رسانه ای سازمان است.
وی اصلاح فعالیت شورای نشر را مورد تأکید قرار داد و گفت: فعالیت این شورا در حال حاضر شرایط انفعالی دارد و واحدهای مختلف درخواستهایی را برای انتشار مطالب به این شورا می دهند درحالی که این شورا می تواند فعالیت موثرتری داشته باشد.
افسانه قاسملو، کارشناس روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی گفت: مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی گسترده هستند و از همه ابزارهای موجود برای برقراری ارتباط با مخاطبان استفاده می شود.
وی همراهی تمامی واحدهای تخصصی سازمان برای اطلاع رسانی به جامعه تحت پوشش را ضروری دانست و افزود: ارتباط با رسانه ها و انتقال اخبار سازمان روند رو به رشد و توسعه خوبی را طی می کند.