پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 305235 تاریخ : 1396/07/07-17:59:29
,15,
رانندگان، مانع اصلی الکترونیکی‌سازی پرداخت‌ها

گفتگو

رانندگان، مانع اصلی الکترونیکی‌سازی پرداخت‌ها

یک کارشناس با اشاره به مساله قدیمی اضافه دریافت برخی رانندگان تاکسی‌ها از شهروندان راه‌حل این معضل را الکترونیکی‌سازی پرداخت‌ها دانست و گفت که بزرگ‌ترین مانع در این راستا رانندگانی هستند که از عدم اجرای این پروژه سود می‌برند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مهدی رزمی - کارشناس حوزه فناوری اطلاعات - در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با انتقاد از عدم تعامل در بین شهرداری‌های شهرهای کشور، اظهار کرد: این که نمی‌شود همه جا از کارت‌های شهروندی استفاده کرد، خود یک معضل در راه استفاده از این کارت‌هاست. مثلا کسی که در تهران دارای یک کارت شهروندی باشد، در اصفهان یا مشهد نمی‌تواند از آن استفاده کند، چرا که حساب شهرداری‌های این شهرها از هم جدا است.

وی پیشنهاد کرد: اگر مجموعه شهرداری‌ها بپذیرند که تعاملات مالی خود را در آخر هر روز محاسبه کنند، آنگاه می‌توان یک سیستم مشترک برای استفاده از کارت های شهروندی را ایجاد کرد. همانند سیستم شاپرک که هر روز تراکنش‌های صورت گرفته توسط انواع بانک‌ها را به تفکیک مشخص کرده و در پایان روز محاسبات مالی مربوط به آنها را حساب می‌کند.

این کارشناس درباره ضرورت استفاده از کارت‌های شهروندی در سراسر شهرهای کشور نیز اظهار کرد: اگر این طرح به صورت یکپارچه در سراسر کشور انجام شود، آنگاه شهرهای کوچک‌تری که توان اجرای اولیه این پروژه را ندارند نیز می‌توانند از خدمات کارت‌های شهروندی استفاده کنند. کارت شهروندی می‌تواند جایگزین مبالغ خیلی خرد در شهرستان‌ها و شهرهای کلان بشود.

رزمی با بیان این که می‌توان از یک کارت واحد برای تجمیع کارت‌های هویتی افراد استفاده کرد، افزود: در عین حال می‌توان کارت‌های بانکی و کارت‌های خدماتی را در یک کارت واحد مالی نیز تجمیع کرد، چرا که معمولا حساب کارت‌های هویتی از کارت‌های اعتباری جداست.

او درباره استفاده از کارت‌های شهروندی یا اعتباری برای پرداخت کرایه تاکسی نیز اظهار کرد: این مساله یکی از مسائلی است که اگر حل شود، مردم خدمت آن را در جامعه لمس می‌کنند، چرا که مساله پول خرد و اضافه دریافت رانندگان همیشه در جامعه ما یک معضل بوده است.

وی درباره پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی‌ها سازمان تاکسیرانی را متولی پیگیری این مساله دانست و ادامه داد: یکی از موانع پیشروی تحقق پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی‌ها برخی رانندگان هستند که از نشت پول خرد سوءاستفاده می‌کنند. به این صورت که به بهانه نداشتن پول خرد گاهی از مسافران خود اضافه دریافت دارند. در این راستا تلاش‌هایی در شهر اصفهان صورت گرفت که با مخالفت جدی رانندگان تاکسی‌ها مواجه شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 202
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران