به گزارش خبر نگار پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت, مدیرعامل بیمه ایران در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه طی سخنانی سامانه درمان الکترونیکی (سدا) بیمه ایران را طرحی بر اساس راهبرد دسترس پذیری خدمت و به منظور تسهیل ارتباط بین ذینفعان بیمه درمان تکمیلی، شامل بیمه گر، بیمه شده و مرجع درمانی توصیف کرد که از سوی شرکت سهامی بیمه ایران عملیاتی شده است.
به گفته حسینی، سامانه الکترونیکی درمان از زیر سامانه هایی چون بیمه گری درمان، جمع آوری اطلاعات مراجع اطلاعات بیمه شدگان پذیرش، ارتباط با اچ.ای.اس و نسخه الکترونیک تشکیل شده است که خدمات مورد نیاز ذینفعان را به ساده ترین و سهل ترین شیوه ممکن ارائه می نماید.
وی اهداف ایجاد سامانه درمان الکترونیکی بیمه ایران را عبارت از سرعت بخشیدن به روند پذیرش و ترخیص بیمه شده ارائه بهتر، سریع تر و کم خطاتر خدمات بیمه ای، جلوگیری از تقلب های بیمه ای، تامین امنیت اطلاعات بیمه شدگان، افزایش رضایت بیمه شدگان و ذی نفعان سازمان، بهبود کسب و کار سازمان افزایش چابکی در فرآیندهای مرتبط با بیمه شدگان و صرفه جویی در زمان و هزینه بیمه شدگان عنوان کرد.
مدیر عامل بیمه ایران، ارائه خدمات به بیمه شدگان با استفاده از کارت ملی حذف دفترچه های بیمه و کارت های بیمه درمان حذف پرداخت هزینه درمان توسط بیمه شدگان، امکان بارگذاری اسناد، دسترسی آنلاین به آخرین وضعیت قرار دادی بیمه شده و مرجع درمانی، ارائه گزارش های آنلاین حجمی و ارزشی خدمات را ویژگی های سامانه درمان الکترونیکی این شرکت اعلام کرد.
این گزارش حاکی است حسینی در ادامه سخنان خود، با اعلام خبر طراحی و راه اندازی نرم افزار نسخه اندروید و آی.او.اس تلفن همراه بیمه ایران، از جمله خدمات این نرم افزار را اطلاع رسانی، پرداخت اقساط بیمه، اعلام خسارت سیار، امکان جستجو و نمایش اطلاعات، امکان ثبت وقوع حادثه غیر جرحی، معرفی نزدیک ترین مراکز درمانی تحت قرارداد بیمه شده و ... عنوان کرد.