به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از اداره روابط عمومی بانک سامان، در ابتدای این نشست که با حضور مدیران، سردبیران و خبرنگاران روزنامهها، نشریات، خبرگزاریها و پایگاههای خبری کشور برگزار شد، منصور مومنی مدیر روابط عمومی و توسعه مشتریان بانک، ضمن تبریک روز خبرنگار، از همکاری و ارتباط خوب رسانهها بهویژه رسانههای تخصصی بانکى با نظام بانکى کشور و ازجمله بانک سامان در سال گذشته تشکر و قدردانی کرد.
مومنی به وظیفه خطیر خبرنگاران در قبال جامعه اشاره کرد و گفت: خبرنگاران وظیفهای کلیدی و حساس برعهده دارند که در تمام روزهای سال به انجام آن میپردازند و اعتقاد دارم قدردانی از این قشر شریف را نباید موکول به یک روز خاص کرد.
سیداحمد طاهری بهبهانی مدیرعامل بانک سامان نیز با تبریک روز خبرنگار به تمام اصحاب رسانه گفت: مطبوعات و رسانهها یکی از ارکان مهم مشروطیت بهشمار میروند و تاکنون نقش مهمی را در ادوار مختلف کشور ایفا کردهاند.
طاهری بهبهانی به موفقیتهای بانک سامان در زمان اعمال تحریمها علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: در در دوران تحریمها توانستیم تا حد ممکن در رفع نیازهای کشور بهویژه در زمینه واردات دارو، غذا و تجهیزات پزشکی سهم بهسزایی داشته باشیم و نقش موثری در تجارت خارجی کشور برعهده بگیریم.
مدیرعامل بانک سامان اظهار داشت: در دوران جدید پس از برجام نیز تلاش و تمرکز بانک سامان به توسعه همکاریهای بانکی بینالمللی و گسترش خدمات بانکداری نوین معطوف شده است تا خدمترسانی مناسب به فعالان اقتصادی کشورمان را افزایش دهیم.
بانکداری جزو مشاغل سخت است
در ادامه این مراسم، دکتر رضا آقابابایی قائممقام مدیرعامل بانک سامان گفت: فعالیت رسانهای در تمام دنیا جزو مشاغل سخت و دشوار به حساب میآید و به نظر من در ایران فعالیت در عرصه بانکداری را نیز باید جزو مشاغل سخت محسوب کرد و شاید اهالی نظام بانکی و رسانه ازاین نظر شبیه به هم هستند.
وی اظهار داشت: عنصر اعتماد عمومی در حفظ بنیانهای اقتصادی یک کشور نقش بهسزایی دارد و افزایش سطح اعتماد عمومی به شبکه بانکی یکی از رسالتهای مهم خبرنگاران در جامعه به شمار میرود.
آقابابایی به مسایل مطرح در جامعه در مورد بانکها اشاره و تصریح کرد: گاهی اوقات بیان نقدها و راهحلها از حوزه کارشناسی و محاسبات اقتصادی خارج میشود که لازم است رسانهها با دید باز و آگاهی کامل به تحلیل و اطلاعرسانی در مورد این مسایل بپردازند.
وی افزود: بهعنوان مثال یکی از محورهایی که در دو سال اخیر روی آن در رسانهها بحثهای مفصلی شده، موضوع بنگاهداری بانکها است. اما باید بررسی شود که فروش سهام بانکها در بنگاهها، چه تاثیری بر روند افزایش رشد اقتصادی، تولید و اشتغال دارد؟
گفتنی است، در این نشست تعدادی از پیشکسوتان عرصه رسانه و مطبوعات همچون علیرضا خانی سردبیر روزنامه اطلاعات، سیفاله یزدانی مدیرمسئول روزنامه عصراقتصاد، ناصر عبدالهزاده مدیرمسئول پایگاه خبری رویکرد، حمیدرضا اسلامی دبیر گروه بنگاههای اقتصادی روزنامه دنیای اقتصاد و رضا کربلایی خبرنگار روزنامه همشهری، به تشریح دیدگاهها و دغدغههای خود پیرامون فعالیت در عرصه نظام بانکی پرداختند.