در این رویداد که فصلی جدید برای سه شنبه های پاسخگویی با هدف توجه به جایگاه سرمایه انسانی آغاز شده است، داود دولتخواه گفت: در راستای دستیابی به اهداف تعیین شده شرکت، مدیریت امور شعب، نمایندگان و کارگزاران باید توسعه شبکه فروش و نمایندگان را با جدیت پیگیری کند که یکی از اقدامات جذب 1833 نماینده جدید است.
او ادامه داد: بررسی ها نشان از آن دارد که در سال گذشته در سطح صنعت بیمه جذب نماینده با افت همراه بوده و این در حالی است که بیمه رازی با استفاده از تمام ظرفیت خود رشد قابل توجهی در این زمینه به ثبت رسانده است.
این عضو خانواده بیمه رازی خاطرنشان کرد: رشد بیمه رازی در سال 1401 در حوزه جذب نماینده 19 درصد بیشتر از میانگین صنعت بیمه بوده و این موضوع عاملی شد تا بیمه رازی در تمام شهرستان های کشور دارای شبکه فروش و نمایندگی باشد.
در ادامه حسین شعبانی پور بیان کرد: در جذب نماینده از روش و شیوه های نوین به جای شیوه های سنتی استفاده شد و جامعه هدف با جزئیات بیشتری مورد مطالعه و پایش قرار گرفت.
او افزود: استفاده از ظرفیت های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هر استان و شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و در برخی از شهرها و نواحی که گستره نمایندگی و شبکه فروش کم بود با تکیه بر ظرفیت های بیمه رازی و تقویت نقاط قوت شرکت، تعداد نمایندگان در سطح کشور به میزان مطلوبی افزایش یافت.
این عضو خانواده بیمه رازی با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین اهداف بیمه رازی ارائه خدمات مطلوب و نوین است، گفت: یکی از راه های دستیابی به ارائه خدمات نوین، توسعه شبکه فروش است که در این مسیر شعب جدیدی همچون ماهشهر و شاهرود افتتاح شد.
شعبانی پور تصریح کرد: در سال جاری مدیریت امور شعب، فصل جدیدی از هویت بخشی به راهبران فروش شعب را ابلاغ کرد و در هفته گذشته اولین جسه حضوری برگزار شد و در این جلسه، بار دیگر برنامه های ستاد و هر شعبه با همفکری تمام دوستان مرور و بررسی شد.
او یادآور شد: افراد بومی هر استان بیش از دیگر همکاران به ظرفیت ها و شرایط استانی اشراف دارند از این رو در جذب نماینده و افزایش سطح ارائه خدمات می توانند در پیشبرد اهداف تاثیرگذار باشند.
دولتخواه در ادامه موضوع گفت وگو رویداد سه شنبه های پاسخگویی مبنی بر توسعه شبکه فروش، گفت: یکی از مهم ترین اهداف مدیریت امور شعب، نمایندگان و کارگزاران در سال 1402 جذب 1833 نماینده است که جذب نماینده جنرال در اولویت قرار دارد اما در جذب نماینده شرط داشتن دفتر آنچنان ملاک نیست و نمایندگان جدید می توانند با تکیه بر توان بازاریابی و فروش بیمه نامه، به عنوان نماینده بیمه رازی فعالیت داشته باشند.
شعبانی پور در این رابطه تصریح کرد: در جذب نماینده به اتحادیه و تشکل های صنفی سطح شهرستان ها آنچنان توجه ای نشده و با توجه به این موضوع می توان تخصصی سازی نمایندگان و شعب را به بهترین شکل عملیاتی کرد، در این رابطه می توان گفت به طور مثال افراد فعال در حوزه HSE توان بالایی در بازاریابی، معرفی و فروش بیمه نامه های آتش سوزی دارند.
رئیس اداره نظارت بر امور شعب بیمه رازی تاکید کرد: بیمه رازی در سال 1402 در راستای تحقق سه هدف بازاریابی تهاجمی، مشتری مداری و تنفیذ اختیار ستاد به شعب، قدم در جذب 1833 نماینده جدید گذاشته و به جرات می توان گفت در جذب نماینده 95 درصد فرآیند به شعب ارجاع داده شده و تنها دریافت کد نمایندگی از بیمه مرکزی توسط ستاد پیگیری می شود.
دولتخواه در این رابطه بیان کرد: جذب نمایندگی دارای یک فرآیند تعریف شده است که در ابتدا باید در آزمون آداب شرکت و دوره آموزشی را پشت سر بگذارند و در مراحل بعدی شعب همراه افراد خواهند بود و در صورتی که افراد در آزمون ها شرکت کنند، طی هفت روز کاری کد نمایندگی به نماینده اعطا خواهد شد.
شعبانی پور در انتها گفت: یکی از اهداف توسعه شبکه فروش و نمایندگی، دمیده شدن روح جدیدی به شرکت با تاکید بر خلاقیت است و ارائه طرح های بیمه ای جدید با جدیت پیگیری خواهد شد و نمایندگان می توانند طرح و مطالعات جدید خود را از طریق شعب به ستاد ارائه کنند.