پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 123757 تاریخ : 1393/12/09-02:45:16
,16,
در فرآیند خصوصی سازی انتقال مدیریت نیز باید مورد توجه قرار گیرد

رییس کل سازمان خصوصی سازی:

در فرآیند خصوصی سازی انتقال مدیریت نیز باید مورد توجه قرار گیرد

پايگاه تحليلي خبری بانک صنعت:رئیس کل سازمان خصوصی سازی انتقال مدیریت در فرآیند خصوصی سازی مهم دانست.

دبه گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) به نقل از سازمان خصوصی سازی، پوری حسینی در نشست علمی و تخصصی با موضوع آسیب شناسی و اجرایی واگذاری سهام دولتی بر موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی گفت: خصوصی سازی را می توان انتقال مالکیت و مدیریت از بخش دولتی به غیردولتی به منظور افزایش بهره وری و کارایی تعریف کرد.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی با مهم برشمردن انتقال مدیریت در فرآیند خصوصی سازی،در خصوص آسیب‌های واگذاری سهام دولتی در کشور تصریح کرد: گاهی مواقع مالکیت از بخش دولتی به بخش خصوصی منتقل می شود اما مدیریت منتقل نمی شود و کماکان در دست دولت باقی می ماند.
وی اضافه کرد: تجربه جهانی نشان داده است که دولت بنگاهدار خوبی نبوده و نمی تواند باشد و بخش خصوصی این کار را بهتر از دولت انجام می دهد، بنابراین باید بخش خصوصی را به منظور تصدی گری در اموری که اجازه حضور در آن دارد یاری و کمک کرد.
پوری حسینی در خصوص واگذاری سهام دولت در قالب رددیون نیز گفت: بحث رددیون و واگذاری بخشی از دارایی و سهام دولت در قالب طلب دولت به بخش شبه دولتی و خصوصی، روش مناسبی برای اجرای سیاست خصوصی سازی در کشور نیست.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: رددیون و تسویه بدهی دولت به بخش غیردولتی که به جای پول آنها، بخشی از سهام دولت به غیردولتی ها داده می شود به معنای خصوصی سازی نیست و به هیچ عنوان رقابت را در بخش های اقتصادی ایجاد نمی کند و در اصل نه تنها این موضوع در تعریف خصوصی سازی نیست بلکه رددیون در تضاد با اهداف خصوصی سازی است
.
وی در ادامه با اشاره به این که دولت نهم و دهم مصوبات زیادی در ارتباط با رددیون داشت افزود: اجرای این مصوبات به مفهوم خصوصی سازی نیست و ما در کشور، بخش خصوصی قدرتمند، ثروتمند و شجاع کم داریم و باید شرایط و قوانین به شکلی باشد که بخش خصوصی واقعی حضور بیشتری داشته باشد.
پوری حسینی در خصوص مشوق‌های بخش خصوصی نیز اذعان داشت: این مصوبات با هدف تشویق بیشتر بخش خصوصی برای حضور در واگذاری ها با تصمیم هیات واگذاری در ابتدای شروع بکار دولت تدبیر و امید گرفته شد که در مجموع 3 مصوبه در این ارتباط وجود دارد.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: مصوبه اول مربوط به فروش اقساطی سهام دولتی با نرخ 15 درصد است که در صورت حضور بخش خصوصی واقعی تخفیف 3 درصدی به آن داده می شود و فروش اقساطی برای این نوع خریداران و بخش خصوصی واقعی 12 درصد تعیین شده است.
وی گفت: مصوبه دوم و سوم به اضافه شدن یک سوم به زمان اقساط شرکتهای واگذار شده و همچنین پلکانی شدن اقساط شرکتهایی که توسط بخش خصوصی واقعی خریداری می شوند مربوط می شود که اینها از دیگر مشوقاتی است که برای حضور پررنگ بخش خصوصی سازی در واگذاریها در نظر گرفته شده است.
.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 194
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران