به گزارش بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی بانک توسعه تعاون، در حال حاضر با تلاش همکاران شعب، کد شهاب برای اکثریت مشتریان صادر گردیده است و صرفاً به مشتریانی که پیامک اطلاع رسانی جهت اخذ کد شهاب ارسال می گردد، با مدارک هویتی شناسنامه و کارت ملی به شعب مراجعه نمایند.
بر اساس برنامه، سپرده مشتریان فاقد کد شهاب با مسدودی برداشت مواجه می گردد که پس از تکمیل اطلاعات مشتریان و اخذ کد شهاب، وضعیت سپرده از حالت مسدودی خارج می گردد.
گفتنی است شناسه شهاب یک کد یکتا در سیستم بانکی است که مشتری را در شبکه شعب بانک ها شناسایی می کند. در حقیقت این کد به صورت اختصاصی برای هر مشتری در نظام بانکی صادر می شود و در تمامی بانک ها به صورت یکسان تعریف شده است که این مسئله به شناسایی و احراز هویت مشتریان در کلیه بانکها کمک خواهد کرد.
شایان ذکر است ساماندهی حساب های بانکی، تکمیل اطلاعات مشتریان سیستم بانکی، افزایش شفافیت تراکنش های بانکی و مبارزه با پولشویی از مهمترین اهداف اختصاص شناسه هویت الکترونیکی بانکی (شهاب) به مشتریان است.
لازم به توضیح است شناسه 16 رقمی شهاب برای تمامی افراد ضروری عنوان شده و صرفاً به افرادی که اطلاعات هویتی کامل به بانک ارائه داده باشند، تعلق می گیرد؛ بر همین اساس در صورتی که مشتری در هنگام افتتاح حساب و پس ازآن اطلاعات هویتی ازجمله نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره شناسنامه، و سایر اطلاعات در برگه های بانکی تکمیل کرده باشید، به هیچ عنوان نیاز به حضور در شعب بانک برای دریافت تکمیل اطلاعات و دریافت شناسه شهاب ندارید و این شناسه به صورت خودکار برای شما در نظام بانکی صادرشده است؛ البته مشتریانی که به دلیل نقص اطلاعات هویتی از طریق پیامک به آنها اطلاع رسانی گردیده است، باید نسبت به تکمیل اطلاعات هویتی در شعب بانک عامل حضور پیدا کنند تا کد شهاب برای آنها صادر شود و خدمات بانکی آنها به دلیل مسدودسازی حساب بانکی قطع نشود.