به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، در این همایش دوروزه که دوشنبه و سهشنبه هشتم و نهم دی ماه در موسسه عالی بانکداری برگزار شد، کریمی مدیر امور بانکداری متمرکز و توسعه خدمات الکترونیک بانک تجارت در عصر روز اول این همایش و در پانل بانکداری الکترونیک مقالهای را با عنوان "چشمانداز بانکداری در 2020 " ارائه کرد.
وی در این مقاله با اشاره به سیر تکامل بانکداری، به تغییرات ایجاد شده در مدل کسب و کار بانکها گفت: اینترنت در سالهای افزایش نفوذ خود، مدل کسب و کار بانکی را نیز دستخوش تغییر کرد؛ به گونهای که نقش سنتی بانک به عنوان "واسطهگر مالی" مورد چالش جدی قرار گرفته است.
"بانکداری همراه" و "رویکرد بانک ها در تقابل با شبکههای اجتماعی" از موضوعات دیگری بودند که کریمی به آن پرداخت. وی با بیان اینکه در مسیر این روند پرشتاب، شبکهها و رسانههای اجتماعی از نفوذ خود در جوامع استفاده و هر نوع کسب و کاری از جمله بانکداری را به خود جذب کردهاند، افزود: امروزه نفوذ و گسترش شبکههای اجتماعی، که خود کارکرد رسانهای مهمی نیز یافتهاند، برای کسب و کارها غیرقابل چشمپوشی است.
مدیر امور بانکداری متمرکز و توسعه خدمات نوین بانک تجارت در ادامه همچنین به رشد قابل توجه استفاده از بانکداری اینترنتی با موبایل اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به این تغییرات عمده در فضای کسب و کار، بانکها باید برای حفظ نقش خود در آینده اقتصاد کشور، به سرعت خود را با تغییرات تطبیق داده و با به روز رسانی نوع نگرش و همچنین فراهمسازی بستر نرم افزاری و امکانات لازم، خود را برای بانکداری در 2020 آماده سازند.
گفتنی است، بانک تجارت همچنین با ایجاد غرفه خدمات نوین و ارتباط مشتریان به معرفی آخرین خدمات الکترونیک بانک تجارت به شرکت کنندگان در چهارمین همایش سیاستهای پولی پرداخت.