به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، پیرو درج خبرهائی تحت عناوین"تخلف در فروش وثایق مشتریان یک بانک" درتاریخ 6/10/1394 و "خیال بانکها راحت، خبری از نظارت نیست؛ تخلف کنید و لبخند بزنید" در تاریخ 16/10/1394 درخصوص درخواست یکی از مشتریان پستبانکایران(شرکت طلوع هیوا، خانم ن- ک) بدینوسیله به آگاهی میرساند؛ شرکت مذکور تسهیلاتی را درقبال توثیق دوفقره ملک در تهران اخذ و متأسفانه شرکت در ایفای بهموقع تعهدات خود اقدامی ننموده و علیرغم اخطارهای مکرر و قانونی هیچگونه توجهی در اینخصوص معمول نداشته است.
به همینمنظور بانک در راستای حفظ منافع خود و بیتالمال نسبت به تملیک یکی از املاک اقدام نموده و مقرر گردید با توجه به میزان بدهی متقاضی و قیمت ملک مذکور در زمان تملیک، مابهالتفاوت مبلغ موصوف به شرکت عودت گردد. لازم بهذکر است این موضوع همزمان با وجود عدمتسویه الباقی بدهی و همچنین طرح دعوی نامبرده نزد مراجع محترم قضائی و رأی صادره دال بر محکومیت شرکت موصوف و صحت اقدام بانک در دادگاه بدوی و تجدیدنظر بوده است.
از اینرو به نظر میرسد درج مطالب مذکور که عاری از تحلیل کارشناسی و حقوق بانکی بوده و صرفاً موجب صدمه بر چهره بانکی که رسالت خود را در توسعه امور بانکی در گستره روستاها و نقاط مرزی و دورافتاده قرارداده و درحال حاضر بالغ بر 12هزار باجه بانکی، خدمات متنوع خود را به مردم این نقاط دورافتاده ارائه میدهد جای تأمل و بهدور از انصاف و امانتداری میداند.