پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 178803 تاریخ : 1395/01/28-04:03:14
,17,10025,
جزئیات دستورالعمل رتبه‌بندی نمایندگان بیمه‌

جزئیات دستورالعمل رتبه‌بندی نمایندگان بیمه‌

معاون نظارت بیمه مرکزی با اشاره به تدوین پیش‌نویس دستورالعمل رتبه‌بندی نمایندگان بیمه، گفت: براساس این دستورالعمل، تحصیلات نماینده، تعداد نیروی کار و میزان پورتفوی تولید شده برخی مولفه‌های تعیین رتبه نماینده بیمه است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت , حبیب میرزایی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به آیین‌نامه تنظیم امور نمایندگی، مصوب شورای عالی بیمه اظهارداشت: این آیین‌نامه بیمه مرکزی را مکلف کرده تا دستورالعمل رتبه بندی نمایندگان بیمه را تدوین کنند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون شاخصه‌های رتبه بندی نمایندگی‌های بیمه احصا شده و برای دریافت پیشنهادات به شرکت‌های بیمه و انجمن‌های صنفی نمایندگان ارسال شده است.
معان نظارت بیمه مرکزی تصریح کرد: براساس این دستورالعمل که پیش‌نویس آن تهیه شده، شرکت‌های بیمه می‌توانند جزئیات مولفه‌ها و شاخص‌های رتبه‌بندی را براساس سیاست‌‌های خود تعیین کنند.
میرزایی با بیان اینکه شرکت‌های بیمه به عنوان ناظر بر نمایندگی‌ها خود در این طرح عمل می‌کنند، گفت: در واقع شرکت‌های بیمه براساس دستورالعمل تدوین شده به نمایندگی‌ها رتبه می‌دهند، بنابراین اینگونه نیست که همه نمایندگی‌ها توسط بیمه مرکزی رتبه بندی شوند.
وی در پاسخ به این سوال که اگر اگر یک نمایندگی در رتبه 3 قرار گیرد، از چه مزیت‌هایی محروم خواهد شد، گفت: براساس پیش‌نویس تدوین شده، نمایند‌ه‌ای که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده به عنوان نماینده بدون درجه محسوب می‌شود و بعد از سه سال وارد فرایند رتبه بندی خواهد شد.
معاون نظارت بیمه مرکزی افزود: وقتی نماینده وارد فرایند رتبه بندی می‌شود، در ابتدا رتبه سوم را دریافت می‌کند و از شرکت بیمه اختیاراتی می‌گیرد، به عنوان مثال نماینده براساس سیاست شرکت می‌تواند اختیاراتی نظیر صدور بیمه نامه، بازدید ریسک و ارزیابی خسارت دریافت کند و هر چقدر رتبه نمایند ارتقاء یابد، کارمزد و اختیارات هم افزایش خواهد یافت.
وی برخی مولفه‌های مورد نیاز تعیین رتبه‌بندی را تحصیلات نماینده، تعداد نیروی کار، میزان پورتفوی تولید شده و سابقه فعالیت عنوان کرد.
میرزایی تاکید کرد: بیمه مرکزی مولفه‌های کلی و اصلی را تعیین می‌کند و شرکت بیمه می‌تواند جزئیات معیارها و مولفه‌ها را تعیین کنند.
معاون نظارت بیمه مرکزی در پاسخ به این سوال که این طرح از چه زمانی عملیاتی خواهد شد، گفت: تلاش بیمه مرکزی این است که این دستورالعمل در سال جاری تدوین و تصویب شود تا بعد از آن شرکت‌های بیمه بتوانند بر مبنای آن نمایندگی‌های خود را رتبه‌بندی کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 210
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران