پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 314143 تاریخ : 1396/10/28-11:29:59
,2,
جذب منابع ارزان قیمت،‌ کلید حرکت بانک در مسیر توسعه

اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کردند:

جذب منابع ارزان قیمت،‌ کلید حرکت بانک در مسیر توسعه

اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران با مهم خواندن منابع ارزان قیمت برای بانک بر لزوم و ضرورت حرکت در این مسیر تاکید کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  روابط عمومی بانک ملی ایران، محمود شایان عضو هیات مدیره و معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک در روز دوم همایش بررسی عملکرد بانک در پنل تخصصی اعتبارات ضمن بیان مطلب فوق و با تاکید بر اهمیت سودآوری واحدها اظهار داشت:  بررسی و تحلیل ترازنامه بانک و ایجاد حساسیت نسبت به صورت های مالی برای کارکنان می تواند در نهادینه کردن فرهنگ سودآوری و اجرای دقیق و منسجم طرح ها و خدمات بانک مهم و اثرگذار باشد.

وی انضباط و بهداشت مالی بانک را به عنوان بخشی از توسعه بانک برشمرد و بیان داشت: امسال جذب منابع ارزان قیمت و تعادل مصارف و منابع موجب افزایش درآمدهای بانک شده است، همچنین در این زمینه اقدامات و فعالیت های خوبی به منظور جذب منابع ارزان قیمت انجام شده است.

شایان با یاد آورد شدن این مطلب که نقش و جایگاه کلیدی بانک ها در اقتصاد مهم و حایز اهمیت است،‌گفت: اعطای وام به واحدهای صنعتی و بنگاههای کوچک و متوسط تولیدی زمینه توسعه و شکوفایی اقتصاد را فراهم می کند و می بایست این واحد ها و بنگاهها شناسایی شوند و با اعطای تسهیلات به آن ها،‌ رونق اقتصادی بیش از پیش شتاب گیرد.

عضو هیات مدیره بانک با بیان این که کارمزد محوری برای بانک ها درآمد زایی مطلوبی دارد، تصریح کرد: اقدامات و برنامه های مهمی در راهبردهای بانک برای حرکت در مسیر و سمت کارمزد محوری و کسب درآمد از کارمزدها انجام شده است.

وی ضمن بیان این که امسال آمارهای بانکی و بانک مرکزی بیانگر رشد ارزش افزوده در تمام بخش ها اعم از کشاورزی، انرژی، صنعت، معدن و خدمات نسبت به سال گذشته در سطح کشور است، اظهار کرد: ‌رشد و پیشرفت اقتصادی بی شک در هر کشوری با تکیه بر نظام بانکی محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال رشد ارزش افزوده در بخش صنعت کشور به  4.5 درصد رسید در حالی که این رقم سال گذشته منفی بود. 

در ادامه این همایش و در نشست تخصصی ارزی، غلامرضا پناهی عضو هیات مدیره و معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران به تشریح خدمات و اقدامات بانک در این زمینه پرداخت و با اشاره به اهمیت گسترش فعالیت‌های ارزی شعب در زمینه سویفت و lc ، بر آمادگی همه جانبه تمامی واحدهای ارزی بانک برای ارائه خدمات ارزی و فاینانس های کوتاه و بلند مدت بانکی به مشتریان و متقاضیان تاکید کرد.

معاون امور ارزی و بین الملل بانک در توضیح بیشتر اظهار کرد: فعالیت‌ها و اقدامات ارزی جزو ضرورت‌های اساسی بانک های بزرگ است و تلاش برای اجرای کامل سیستم جامع ارزی و برقراری ارتباط سیستمی با سامانه‌های ارزی با بانک های خارجی را به عنوان یکی از دستاوردهای مهم امور ارزی بانک طی ماه های گذشته دانست.

به گفته وی: شرایط و روابط کارگزاری موجود با 56 شعبه بانکی خارجی در سراسر دنیا، امکان ارائه خدمات ارزی در سطح بسیار بالایی را برای بانک فراهم نموده است.

پناهی در باره بکارگیری همه جانبه ظرفیت ها و توانمندی های بانک در امور ارزی افزود:  شعب ارزی بانک باید تلاش حداکثری برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های همکاری ایجاد شده با بانک‌ها را در جهت ارائه خدمات ارزی به کار گیرند و بانک در این زمینه حمایت و پشتیبانی می کند.

 نشست های تخصصی وجداگانه منابع انسانی،پشتیبانی ،حقوقی ووصول مطالبات و بخش مالی با حضور حسین بارانی معاون منابع انسانی بانک ،شفیعی معاون پشتیبانی ،ایرج پورمعاون و مسئولان ادارات کل مرتبط برگزار و پس از طرح موضوعات مربوطه به پرسش های همکاران پاسخ دادند. 

دکتر محمود محمدیان استاد بازاریابی دانشگاه علامه طباطبایی تهران در این همایش در باره بازاریابی بانکداری نوین افزود: بانکداری نوین و الکترونیک به دلیل مزیت‌های بی‌شمارش یکی از استراتژی‌های اصلی تمامی بانک‌های دنیا است و امروز بانکداری بدون استفاده از بانکداری الکترونیک متصور نیست.

وی با بیان این که بانکداری نوین بین المللی تاکنون چند موج بزرگ بازاریابی راتجربه کرده است گفت: تبلیغات،‌ تغییر فضا به یک محیط صمیمانه، تکثر محصولات و بازاریابی براساس شناسایی نیاز خاص گروه مخاطب از این جمله است.

وی در همین رابطه افزود: یکی از مهم‌ترین عناصر تعیین‌کننده در کسب مزیت رقابتی، از دیدگاه بازاریابی و مسیر تبلیغات مورد ارزیابی و بازنگری قرار می گیرد.

محمدیان در ادامه گفت: با وجود تغییر اهداف، استراتژی‌ها، خط‌مشی‌ها، رویه‌ها و تکنیک‌های بازاریابی بانک ها و استفاده از توانمندی ها و فرصت‌های بی‌نظیر و بی‌شمار بانکداری الکترونیک برای همراهی با تغییرات بانکداری جهانی می توان بهره برد.

در پایان این همایش با اهدای لوح از مقدم بیرانوند رئیس اداره امور شعب لرستان و خائف رئیس شعبه مستقل اسکان به عنوان واحدهای برتر در سال جاری تقدیر و قدردانی شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 226
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران