به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک دی، در این دیدار که با حضور بیش از سی نفر از روسای ادارات برگزار شد، قربانی ضمن تقدیر از اقدام معاونت سرمایه انسانی برای برگزاری سلسله نشست های عمومی گفت: هدف اصلی از تشکیل این جلسات علاوه بر تقویت کانال های ارتباطی کارکنان با مدیران ارشد بانک، انتقال مستقیم مسائل ادارات به مدیران ارشد و انعکاس دیدگاه مدیریت ارشد به بدنه کارشناسان بانک است.
قربانی با بیان این که برگزاری این نشست ها موجب می شود از طریق هم اندیشی و تقویت وفاق و تفاهم سازمانی در مسیر حل مشکلات و مسائل بانک گام های مطمئن تری برداشته شود گفت: الحمدالله در تمام حوزه ها شاهد کسب موفقیت ها و دستاوردهای چشمگیری هستیم که این امر نشانه ای از روحیه تعاون و مبارزه طلبی همکاران برای پیشرفت روزافزون بانک است.
وی با اشاره به این که در حوزه سرمایه انسانی اقدامات متعددی انجام شده است گفت: طبقه بندی مشاغل، ارزیابی عملکرد، کارسنجی، اقدامات رفاهی و بهداشتی مربوط به کارکنان و طراحی مکانیزم جانشین پروری از بدنه کارشناسی بانک از جمله اقدامات موثر در حوزه سرمایه انسانی بوده که افزایش سطح رضایت و انگیزه عمومی کارکنان را در پی داشته است.
قربانی افزود: بر اساس کار تیمی انجام شده، طبقه جدیدی از معاونین ادارات از میان کارشناسان شایسته و خبره بانک دی معرفی و طی مراحل عبور از کمیته انتصاب ، منصوب شده اند و روسای ادارات و مدیران میانی و ارشد بانک باید با انتقال تجربیات و دانش خود به این افراد زمینه رشد و جانشین پروری آنان را فراهم کنند.
مدیرعامل بانک دی با اشاره به این که اصلاح روش تسهیلات دهی بانک به مشتریان از مهم ترین اقدامات حوزه اعتبارات بوده است گفت:تا پیش از این عمده تسهیلات اعطایی بانک در قالب عقد مشارکت بوده است که این نوع عقد همراه با مشکلات خاص خود بوده و منجر به افزایش مطالبات بانک شده است اما اکنون با اصلاح روش ها، سایر عقود اسلامی کاربردی مثل خرید دین، مرابحه، فروش اقساطی و .... نیز عملیاتی شده اند که این امر از یک سو سبب گردش جریان وجوه و بازگشت منابع در سر رسیدها شده و از سوی دیگر باعث تنوع طرح های تسهیلاتی و کاهش ریسک اعتباری بانک شده است.
قربانی با یادآوری این که وصول مطالبات از ابتدای استقرار تیم مدیریت جدید به عنوان یکی از مهم ترین اهداف بانک در دستور کار هیات مدیره قرار گرفته است ، گفت: علاوه بر فعالیت سایر کمیته های بانک در این زمینه،تشکیل کارگروه ویژه وصول مطالبات از جمله اقدامات موثر هیئت مدیره بانک بود که با پیگیری های منسجم و هدفمند این کمیته، بخش عمده ای از مطالبات بانک وصول شد.برای مثالبا پیگیری های انجام شده و برگزای جلسات متعدد با دولت،وزرا و نمایندگان مجلس موفق شدیم مبلغی حدود 1000 میلیارد تومان از مطالبه نیروگاه دماوند را که قریب به چهار سال در جریان بود، وصول کنیم.
مدیرعامل بانک دی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت نقش استراتژیک شعب اشاره کرد و گفت: در حوزه امور شعب بیش از 45 رئیس شعبه ، شناسایی و جایگزین شدند و روسای جدید با رویکرد تاکید بر جوان گرایی به کمیته انتصابات معرفی شده و از طریق عارضه یابی شعب ، کادر نیروی انسانی بسیاری از شعب تکمیل شد.
وی همچنین با اشاره به این که تلاش بانک دی در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان است، افزود: بر اساس نظرسنجی های انجام شده از مشتریان در حوزه طراحی محصول، طرح های متعدد مبتنی بر نیاز ها و انتظارات مشتریان طراحی شده که امید است با تسهیل فرآیندها و سرعت بخشیدن به امور اجرایی، بتوانیم در این حوزه خدمت مطلوب تری به مشتریان ارائه دهیم.
قربانی با تاکید بر اهمیت تسهیلات دهی شعب گفت: در سالیان اخیر بیشترین استفاده از ظرفیت شعب در جهت جذب منابع بوده است و بسیاری از شعب از تخصیص منابع جذب شده غفلت کرده اند که بایستی با ایجاد تغییر نگرش کارکنان به شعبه به عنوان یک سوپرمارکت مالی و در نظر گرفتن هزینه درآمد خود در مسیر سود دهی گام برداشته و حداقل 50 درصد منابع خود را به اعطای تسهیلات با روش های صحیح و تعریف شده اختصاص دهند.
مدیرعامل بانک دی با اشاره به تاثیر اعمال دور جدید تحریم ها بر عملیات بانکی کشور گفت: در پی آغاز دور جدید تحریم ها و قطع سوئیفت بسیاری از بانک ها دچار مشکلات عدیده ای شده اند اما در بانک دی از طریق عقد قرارداد با چند بانک داخلی و مراوده با چند بانک خارجی در حال پیگیری خدمات ارزی مشتریان هستیم.
قربانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های حوزه سرمایه گذاری و املاک افزود: یکی از مسائل پیش روی بانک، فروش املاک مازاد است که در حال حاضر با طبقه بندی املاک و شناسایی مسائل مربوط به آن ها، فروش املاک بزرگ از طریق واگذاری مدت دار در قالب اجاره به شرط تملیک در دستور کار قرار گرفته و اختیارات لازم برای فروش آن ها به شرکت های تابعه بانک واگذار شده است.
مدیرعامل بانک دی در ادامه با اشاره به دستاوردهای بانک در حوزه فناوری اطلاعات گفت: کسب رتبه اول در حوزه امنیت و توسعه و راه اندازی انواع سامانه ها در حوزه بانکداری الکترونیک از جمله دستاوردهای بانک در این حوزه محسوب می شود که نتیجه آن افزایش درآمدهای کارمزدی بانک بوده است.
مدیرعامل بانک دی همچنین با اشاره به کارسنجی انجام شده در بانک و دغدغه های همکاران در این زمینه گفت: اداره کل طرح و توسعه با همکاری معاونت سرمایه انسانی جهت جلوگیری از ایجاد هرگونه شائبه، از طریق برون سپاری پروژه کارسنجی، مطالعه در این زمینه را آغاز کردند که نتیجه مصاحبه با مدیران، کارشناسان و الگوگزینی از سایر بانک ها نشان داد بانک دی از استانداردهای معمول در زمینه نسبت صف به ستاد فاصله زیادی دارد و این در حالی است که در عین تراکم بیش از حد نیرو در ستاد در خیلی از شعب با کمبود نیرو مواجه هستیم.
وی افزود: تعدیل نیروهای ستاد و تکمیل کادر شعب ، آثار بسیار مثبتی در تکمیل نیروی انسانی شعب داشته و با یقین کامل می توان گفت نتیجه این تعدیل نیرو در میان مدت، کیفی سازی و تخصص محوری نیروهای موجود است.
قربانی تاکید کرد: پروژه کارسنجی در راستای مصالح بانک و در جهت کاهش هزینه ها و استفاده بهینه از نیروها صورت گرفته است و همکاران باید در این مرحله با دید مثبت به این اقدام توجه کرده و نهایتا با شناسایی و معرفی نقاط ضعف و قوت آن در یک بازه زمانی 2 یا 3 ماهه و با بررسی های مجدد ، قطعا نکات قوت طرح را تقویت و نکات ضعف آن را برطرف خواهیم نمود.
در پایان این جلسه ، قربانی با مثبت خواندن تشکیل این جلسات و ضمن ابراز خرسندی ، اظهار امیدواری کرد که این قبیل جلسات در آینده نیز ادامه داشته باشد.