به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه آسماری، الهام جلوی با بیان این که افزایش تعرفه های درمان در سال های اخیر موجب گرایش بیشتر آحاد جامعه به داشتن پوشش بیمه درمان شده است، گفت: همین رویه باعث شده است که اکثر شرکت ها و سازمان ها، این مقوله را به عنوان یک مزیت رفاهی برای نیروی انسانی خود در نظر بگیرند.
وی افزود: گواه این مطلب، رشد 11.7 درصدی تعداد بیمه شدگان بیمه های درمان تکمیلی در سال 1400 نسبت به سال قبل بوده است.
او با اشاره به این که آمار رسمی نشان می دهد ضریب خسارت صنعت در رشته درمان برای سال 1400 معادل 113 درصد بوده است، اظهار کرد: متاسفانه این شاخص در برخی شرکت های بیمه تا 145 درصد نیز محاسبه شده که بسیار نگران کننده است.
جلوی افزود: با وجود اینکه سهم بسزایی از پورتفوی شرکت بیمه آسماری به بیمه های درمان انفرادی تخصیص یافته، اما این شرکت بهترین عملکرد را از حیث ضریب خسارت در صنعت بیمه داشته و تنها شرکتی است که نصاب مقرر در ماده 6 آیین نامه شماره 94 شورای عالی بیمه را رعایت کرده است.
مدیر شبکه فروش شرکت بیمه آسماری، مهم ترین عامل تاثیرگذار در این دستاورد را سیاست شرکت بیمه آسماری مبنی بر نفوذ به بازار از طریق ارائه خدمات مناسب و نه ارزان فروشی دانست و افزود: رفتار مشتریان بالقوه در انتخاب بیمه گر نیز قابل تامل است، چون تعداد زیادی از آنها دریافت خدمات مناسب را به بهای پرداخت حق بیمه بالاتر انتخاب کرده اند و نسبت تمدیدی مناسب بیمه نامه های صادره، نشان از رضایت مشتریان و وفاداری آنها به بیمه آسماری است.