پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 134925 تاریخ : 1394/04/03-06:44:06
,2,16,17,
 پست بانک ایران برای قبوض برق توضیح داد

درخصوص دریافت هزینه‌های قبوض مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران

پست بانک ایران برای قبوض برق توضیح داد

به دنبال درج خبری در برخی رسانه ها درخصوص پرداخت قبوض برق مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران از طریق سامانه‌های الکترونیکی پست بانک ایران، اطلاعیه‌ از سوی این بانک جهت تنویر افکارعمومی به شرح ذیل صادر شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران: همانطوریکه بارها از سوی مسئولان از جمله دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درسطح ملی و استانی بیان شده است، این بانک تنها بانکی است که حسب رسالت و اهداف خود دربیش از 14هزار نقطه تماس درسطح کشور به ویژه روستاها و مناطق محروم و حتی صعب‌العبور کشور خدمات متنوع بانکی از جمله دریافت هزینه‌های قبوض برق را به صورت لحظه‌ای(Online) و بدون توجه به منافع مادی و درآمدزائی انجام می‌دهد که هیچ بانکی به جهت درنظر گرفتن هزینه‌فایده و سودآوری صرف حاضر به انجام آن نیست و حتی در شبکه بانکی کشور بی‌نظیر است. در همین راستا سالانه بیش از 120میلیون فقره انواع قبوض مصرفی اعم از آب، برق، گاز و برق هموطنان را به صورت حضوری و غیرحضوری دریافت می‌کند که همین امر خود موجب رضایت هموطنان به ویژه روستائیان شده است. البته مصداق بارز آن اظهارنظرها و گزارش‌هائی است که از طرف مسئولان دستگاه‌های اجرائی درسطح استان از جمله استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مجموعه‌های برق، گاز، آب و فاضلاب در رسانه‌ ملی، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و رسانه‌های استانی و محلی منعکس شده است.
از طرفی دیگر، پست بانک ایران تنها بانکی است که علیرغم هزینه‌های متحمله بیشتر هموطنان به ویژه روستائیان متقاضی پرداخت قبوض مصرفی خود به صورت حضوری هستند که درحال حاضر هیچ بانکی این‌کار را انجام نمی‌دهد. البته به این معنی نیست که سامانه‌های الکترونیکی پست بانک ایران قادر به دریافت آن نیستند بلکه درخواست خود اهالی روستاهاست که به‌جهت اطمینان بیشتر، عدم دسترسی آنان به اینترنت و سایر تجهیزات بانکداری الکترونیک و همچنین دسترسی آسان و کم‌هزینه به دفاتر این بانک می‌باشد که خود افتخاری برای نظام بانکی کشور و فرصت استثنائی برای دستگاه‌های اجرائی جهت ارائه به موقع خدماتشان می‌باشد.
علی‌ایحال چنین اقدامی با توجه به نقش مؤثر پست بانک ایران در اشتغال‌زائی و محرومیت‌زدائی در روستاها و مناطق محروم و ارائه بیش از 35 نوع خدمت‌ بانکی در این مناطق پسندیده نبوده و صرفاً جنبه اداری داشته و لزومی به ایجاد جو منفی رسانه‌ای علیه این بانک هم نبوده است. البته با توجه به جلسات برگزارشده، مشکلات مربوطه مرتفع گردیده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 211
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران