به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سید علیرضا حسینی در حاشیه سومین جلسه کمیته استقرار دولت الکترونیک اظهار داشت: پس از بررسی چارچوب خدمات الکترونیک و طراحی سامانه با بهره گیری از نظرات کارشناسان زبده و متخصص سازمان به عنوان اعضای کمیته، میز خدمات الکترونیک به زودی تکمیل و رونمایی خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری اطلاعات و داده های منابع مختلف افزود: از اهداف دولت الکترونیک ساده کردن امور برای شهروندان، صرفه جویی در زمان و شفاف بودن عملکرد و اجرای عدالت اجتماعی است، به همین منظور سامانه میز الکترونیک خدمات سازمان توسعه تجارت ایران به گونه ای طراحی شده که به بهترین نحو، مناسبترین و سریع ترین شیوه و بالاترین کیفیت پاسخگوی نیاز مخاطبان خود باشد.
مشاور توسعه دولت الکترونیک سازمان توسعه تجارت ایران، افزایش توان دسترسی به خدمات و ارتقای بهره وری را از عمده ترین مزایای میز خدمات الکترونیک توصیف کرد و گفت: بخشهایی همچون هیات های تجاری، مشوق های صادراتی، رایزنان بازرگانی، میزهای کشوری و میزهای کالا و خدمات، تعلیم تجار، برنهای برتر ایران ، روز ملی صادرات و دیگر بخشهای سازمان در این سامانه پیش بینی شده که با تکمیل و به روز رسانی محتوای آن، خدمت رسانی به مردم، فعالان اقتصادی و تجار از طریق این سامانه آغاز خواهد شد.