پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت:براساس الحاقیه قرارداد منعقده بین پست بانک ایران و شرکت ایران کیش از مجریان طرح شاپرک بانک مرکزی، ضمن اجرای تمامی فازهای قرارداد درخصوص بازاریابی و نصب تعداد 50 هزار دستگاه پایانه فروش(POS) با قابلیت اتصال به حساب مشتریان این بانک در مراکز خرید و فروشگاه های معتبر سراسر کشور، خدمات قابل ارائه بر روی دستگاه های مذکور نیز به صورت همزمان درحال توسعه است.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران: بنابراعلام اداره کل بازاریابی و تجهیزمنابع، طبق این قرارداد فازهای اول و دوم آن انجام شده و فازهای سوم، چهارم و پنجم آن درحال اجراست که براین اساس؛ در فازهای سوم و چهارم هر کدام 11هزار دستگاه و فاز پنجم نیز 12هزار دستگاه نصب و پشتیبانی می شود.
بنابراین گزارش: از مجموع 50 هزار دستگاه پایانه فروش(POS) تعداد 3 هزار آن بی سیم بوده و به صورت سیار قابلیت ارائه خدمات متنوع بانکی را دارد.
این گزارش می افزاید: درحال حاضر تعداد 11هزار دستگاه پایانه فروش(POS) اختصاصی پست بانک ایران در فروشگاه ها و مراکز خرید و همچنین دفاترخدمات بانکی سراسر کشور نصب و خدمت رسانی می کند که با نصب کامل 50 هزار دستگاه ایران کیش تعداد آن به بیش از 61 هزار دستگاه خواهد رسید.
طبق گزارش مذکور: انجام انواع خرید، پرداخت هزینه قبوض مصرفی آب، برق، گاز و تلفن، مانده گیری حساب، واریز کمک های نقدی به حساب سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و موسسه محک و خرید شارژ کارت های ایرانسل، همراه اول و رایتل از جمله خدماتی است که از طریق دستگاه های پایانه فروش(POS) پست بانک ایران به هموطنان ارائه می شود و تعداد خدمات آن نیز براساس نیاز مشتریان روز به روز توسعه می یابد.
گفتنی است: هموطنان متقاضی می توانند به شعب پست بانک ایران در سراسر کشور مراجعه نموده و پس از افتتاح حساب، درخواست خود را جهت استفاده از دستگاه مذکور ارائه کرده تا در کمترین زمان ممکن نسبت به نصب آن اقدام شود.