به گزارش بانک و صنعت، علیرضا جاوید عربشاهی مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: در فراخوان اخیر 40 تا 50 پلتفرم اعلام آمادگی کردند که به طرح عرضه هوشمند محصولات بپیوندند که خوشبختانه به لحاظ تعداد پلتفرم و همکاری با پشتیبانی امور دام و بازرگانی مشکلی در تامین اقلام نداریم.
او ادامه داد: از ظرفیت پلتفرم های دانش بنیان در جهت توزیع هوشمند کالا استفاده می کنیم، بدین منظور برای ایام پایانی سال برنامه ریزی کرده ایم که میوه شب عید و بخشی از کالاهای اساسی را از طریق این ظرفیت توزیع کنیم.
عربشاهی درباره تاثیر توزیع هوشمند در مهار گرانی و کنترل بازار گفت: در شرایطی که قیمت هر شانه تخم مرغ به بالای 60 هزار تومان رسیده بود و قیمت مرغ هم روزانه دچار تغییر قیمت می شد، با توزیع مرغ و تخم مرغ از طریق سامانه بازرگام و حذف واسطه های غیرضرور، بازار به تعادل رسید.
این مقام مسئول درباره تاثیر تغییر روش تخصیص ارز بر بازار گفت: با روش توزیع الکترونیکی و حذف واسطه های غیرضرور، بازار مدیریت خواهد شد، چرا که با تغییر روش تخصیص ارز، قیمت اقلام درصد مشخصی افزایش خواهند یافت.
مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی ادامه داد: با تمهیدات وزارت جهاد از طریق توزیع الکترونیکی و نظارت متمرکز بر بازار، تغییر روش تخصیص ارز تاثیری در گرانی های غیرمعقول نخواهد داشت.
او گفت: در ابتدای شروع هر طرح، نقاط ضعفی وجود دارد اما با گذشت زمان کمیت و کیفیت افزایش می یابد چرا که یکی از راه های مهار گرانی توزیع هوشمند کالاست.