/2016/12/gyebb-fanavaran1.JPG
رییس اتحادیه فناوران اعلام کرد:
تنها، شرکتهای دارای نماد گارانتی می توانند خدمات دهند
: میرمهدی رییس اتحادیه فناوران در بیست و دومین دوره نمایشگاه الکامپ با بیان این که اتحادیه از سال 92 ساماندهی خدمات پس از فروش را پیگیری کرده است گفت: آیین نامه خدمات پس از فروش در پایان سال 93 آماده شد و به سازمان حمایت از مصرف کننده ارسال شد و با انعقاد قرارداد با این سازمان بازرسی و نظارت بر خدمات پس از فروش توسط اتحادیه آغاز شد.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، میرمهدی افزود: برای اجرایی شدن بحث ساماندهی و نظارت بر خدمات پس از فروش کارگروهی تشکیل شد و این کارگروه شروع به ارزیابی و ممیزی کرد. 50 شرکت ،مجوز خدمات پس از فروش را توسط این کارگروه دریافت کردند.
رییس اتحادیه فناوران با بیان این که سازمان حمایت از مصرف کنندگان، برای این تعداد شرکت، مجوز های لازم را صادر کرده است ابراز داشت: از شرکتهایی که نماد را دریافت کردند کار گروهی برای ارزیابی بازار تشکیل دادیم.
وی جلوگیری از قاچاق کالا، اطمینان از اصالت کالا، رعایت حقوق مصرف کننده و کنترل بازار آی تی که پیش از این با ظهور گارانتیهای نامعتبر که بازار و اصالت بازار را تحت شعاع قرار داده بودند را از اهداف ایجاد نماد گارانتی برشمرد و اظهار داشت: از سال آینده (1396) تمامی شرکتهایی که این نماد را دریافت می کنند حق ارائه سرویس خدمات پس از فروش در ایران را دارند و با برچیده شدن گارانتیهای غیر معتبر اصالت بازار به صنف آی تی برگشت داده می شود.
میر مهدی با بیان این که مجوز صادر شده یکساله است گفت: میزان توانمندی و ارایه خدمات به مصرف کننده، گستردگی خدمات پس از فروش در سطح کشور و میزان توانمندی سخت افزاری و نرم افزاری از شاخصههایی بوده است که در ارزیابی و اعطای مجوز نقش داشته اند.
وی در ادامه با بیان این که 98 درصد قاچاق در محصولات آی تی در سایتهای فروش مجازی دیده می شوند اظهار داشت: سایتهای فروشگاهی از سال 1395 زیر نظر اتاق اصناف فعالیت می کنند و از بالغ بر 8000 سایت فروشگاهی تنها تعداد کمی از آن ها مجوز دریافت کرده اند.