به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران ، فرحی افزود: افتتاح حساب در باجههای نمایندگی روستائی بصورت سیستمی و آنلاین همانند گذشته انجام و مسئولان باجهها نیز از مزایای آن بهرهمند هستند. اما برای تأئید نهائی حساب مشتریان و بهمنظورحفظ امنیت و شناسائی و احراز هویت در راستای انطباق با ضوابط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و همچنین مقررات مبارزه با پولشوئی لازم است که مشتریان اولین بار به شعب ناظر بر باجهها مراجعه و احراز هویت شده و بعد از آن از طریق همین باجهها و بدون مراجعه به شعب، تمامی عملیات بانکی خود را انجام دهند. البته درآمد حسابهای مفتوحه برای مسئولان باجههای نمایندگی محفوظ میباشد.
فرحی تصریح کرد: اصلیترین رسالت پستبانکایران بطورعام ارائه خدمات بانکی به تمامی روستائیان و نقاط دورافتاده و غیربرخوردار است و خوشبختانه این بانک توانسته است با بهرهگیری از بسترهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، خدمات متنوع بانکی را درسطح کشور گسترش دهد.
وی تأکید کرد: در آینده نزدیک با توجه به بهرهبرداری از نرمافزار یکپارچه در باجههای نمایندگی بانکی شاهد توسعه کمی و کیفی خدمات و تنوع آن در شعب و باجهها بهویژه درسطح روستاها خواهیم بود.
مدیرعامل پست بانکایران بیان داشت: تجهیز باجههای نمایندگی بانک به دستگاههای خودپرداز(ATM)، کارتخوان(pos)، پایانه شعب(pinpad) با قابلیت انجام حوالجات الکترونیکی به حساب مشتریان در سایر بانکها در تمامی نقاط کشور و ایجاد بزرگترین درگاه روستائی تجارب الکترونیک(IPG) از برنامههای مهم این بانک در حوزه روستائی است.
فرحی اظهارداشت: تأمین مالی طرحها و اعطای تسهیلات برای مشاغل خرد و متوسط ازمحل منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک و حمایت از کسبوکارهای خرد(SMEها) بهمنظور ایجاد جریان معکوس منابع از شهرها به روستاها از دیگر برنامههای پستبانک ایران در راستای حمایت از اقشار زحمکتش روستائی است.
وی اذعان داشت: باجههای نمایندگی پستبانکایران بهعنوان شرکای تجاری این بانک هستند و هیچگاه منافع آنان را نادیده نخواهیم گرفت. بلکه درصدد هستیم فعالیتهای آنها را با استقرار نرمافزار جدید و جامع بانک بیش از گذشته توسعه و گسترش دهیم.
مدیرعامل پستبانک ایران درپایان تصریح کرد: این بانک به عنوان بزرگترین خردهبانکدار روستائی کشور، علیرغم صرف هزینههای زیاد برای ایجاد زیرساختهای بانکی و تجهیزات ، فراهم نمودن دسترسی عمومی هموطنان در تمامی نقاط کشور ازجمله مناطق روستائی و غیربرخوردار به خدمات بانکی را در رأس امور خود قرارداده و انتظار دارد رسانهها در انعکاسهای خود به این موضوع نیز توجهبانکداری الکترونیکای ویژهای داشته باشند