در این دیدار، ضمن بیان تاریخچه شکل گیری ایرانسل و وضعیت ارتباطات همراه در ایران، قبل و بعد از تأسیس ایرانسل، گزارشی نیز از وضعیت پوشش شبکه ایرانسل در نسل های مختلف ارتباطی، توسعه صنعت و تحول دیجیتال بر بستر شبکه نسل پنجم تلفن همراه (5G) و سرمایه گذاری ایرانسل در کسب وکارهای دانش بنیان و دیجیتال ارائه شد.
تشریح اقدامات انجام شده در مرکز عملیات شبکه (NOC) و «سامانه بومی نگهداری دیجیتال شبکه (Digital Maintenance)» ایرانسل و نیز اقدامات اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در ارائه خدمات دیجیتال به مردم و ایجاد زنجیره خدمات دیجیتال ایرانسل برای توانمندسازی کسب وکارهای دیجیتال، بخش دیگری از این دیدار بود.
فعالیت های ایرانسل در حوزه پایداری و سرمایه گذاری اجتماعی و جایگاه ایرانسل به عنوان «موفق ترین پروژه محرومیت زدایی ارتباطی در ایران» و نیز دستاوردهای ایرانسل در زمینه تحقیق و توسعه و بومی سازی، از جمله دیگر مواردی بود که گزارش آن به معاون اجتماعی قوه قضائیه ارائه شد.
در این دیدار، همچنین راهکارهای سازمانی ایرانسل و نیز اقدامات ایرانسل در خصوص فرایندهای استعلامات قضایی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و تلاش برای رفع نواقص احتمالی موجود در فرایندهایی که پتانسیل زمینه سازی برای سوءاستفاده مجرمان را دارد، بررسی و تشریح شد.
مدیرعامل ایرانسل: سرمایه گذاری های ایرانسل، الگویی برای توسعه کسب وکارها است
مدیرعامل ایرانسل در این دیدار، گزارشی از برنامه ایرانسل برای توسعه عرضه تجاری نسل پنجم تلفن همراه در ایران و چشم انداز ایرانسل در تحول دیجیتال و نیز اقدامات ایرانسل در توسعه ارتباطات روستایی و ارائه اینترنت پرسرعت در این مناطق را ارائه داد.
وی با بیان اینکه بیش از نیمی از حجم ترافیک دیتای کشور روی شبکه ایرانسل قرار دارد، با اشاره به روند پرسرعت توسعه فراگیر شبکه نسل پنج تلفن همراه ایرانسل در سراسر کشور گفت: 5G بستر تحول دیجیتال در کشور است، چون هم کیفیت تجربه مشترک را بالا می برد و هم خدمات دیجیتال به سازمان ها و کارخانه های مختلف، بر بستر آن قابل ارائه است.
عباسی آرند همچنین با اشاره به فعالیت های ایرانسل در حوزه تحقیق و توسعه و بومی سازی و برنامه پنج ساله ایرانسل در این زمینه، به حمایت ایرانسل از بومی سازی مودم های خانگی و تقدیر وزارت صمت از این اقدامات، به عنوان یک نمونه موفق بومی سازی اشاره و بر ضرورت توسعه بیش از پیش این روند، تأکید کرد.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری های انجام شده توسط ایرانسل، می تواند الگویی برای توسعه کسب وکارها باشد، به سرمایه گذاری اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در شرکت اسنپ اشاره کرد که باعث شده است خدمات این شرکت، از تاکسی یاب آنلاین به سوپراپلیکیشن اسنپ با گستره ای از خدمات به شهروندان بدل شود.
مدیرعامل ایرانسل همچنین یکی از ظرفیت های مغفول در کشور را حوزه تولید محتوا دانست و با بیان اینکه یکی از رسالت های همه ما تلاش برای توسعه و افزایش کمی و کیفی در این حوزه است، تصریح کرد: محتوای فاخر و متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی، هم می تواند اثر اجتماعی و فرهنگی داشته باشد و هم اگر در قالب توسعه کسب وکار به آن نگاه کنیم، دارای اثر اقتصادی است.
ایرانسل؛ یک راهنمای همیشگی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز در این دیدار، ضمن تشکر از دکتر عباسی آرند و مدیران ایرانسل که با هدف کمک به مردم، همکاری خوبی را با قوه قضائیه داشته اند، گفت: اقدامات انجام شده توسط ایرانسل در حوزه اطلاع رسانی عمومی و آگاهی بخشی برای پیشگیری از وقوع جرم، نتایج و اثرات مفیدی داشته که به سهم خودم از اقدامات مجموعه مدیریتی شما تشکر می کنم.
وی با اشاره به پیشرفت های فنی و تغییر مأموریت ها و تحول نهادها در دنیای جدید، افزود: باید به دنبال کاهش اثرات منفی فرهنگی اجتماعی فناوری های جدید باشیم و در صورتی که مراقب نباشیم، فرصت های موجود در این فضای جدید، به تهدید تبدیل می شود.
جهانگیر تصریح کرد: مجموعه هایی مانند ایرانسل، با حضور در جامعه امروز، نقش یک فرهنگ جیبی، معلم دائمی و راهنمای همیشگی را در کنار مردم ایفا می کنند و این شرایط، به قدری مردم را تحت تأثیر قرار داده که مثلا در یک خانواده، فرزندان ممکن است به خاطر اشتغال به تلفن همراه، نبود والدین را حتی احساس نکنند.
وی با بیان اینکه همه ما علاوه بر وظیفه تخصصی، وظیفه پرداختن به آسیب های اجتماعی با هدف کاهش شکاف نسلی موجود را داریم و نباید تصور کرد که فقط امثال صداوسیما و دستگاه های فرهنگی در این زمینه مسؤولیت دارند، تأکید کرد: در این زمینه کارهای خوبی در همه حوزه ها از جمله در ایرانسل انجام شده ولی حجم تهاجم فرهنگی روی ارزش ها به قدری سنگین است که اگر به صورت جهادی وارد عرصه نشویم، موفق نخواهیم بود.
معاون اجتماعی قوه قضائیه، همچنین با تأکید بر لزوم افزایش بیش از پیش تدابیر اتخاذ شده برای جلوگیری از وقوع جرائمی مانند کلاهبرداری و…، خواستار گسترش بیش از پیش همکاری های دو جانبه برای افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مردم و افزایش احساس رضایتمندی عمومی از این خدمات شد.