این جلسه که به بررسی عملکرد شعب در سال 1401 و بررسی برنامه عملیاتی شعب برای دستیابی به اهداف تعیین شده طراحی و اجرایی شد، اهدافی همچون اجرای هرچه بهتر پنج چرخش استراتژیک بیمه رازی، خط مشی تعیین شده مدیریت عامل در سال 1402 و برنامه های عملیاتی معاونت بازاریابی و امور شعب را دنیال می کرد.

در رابطه با برگزاری و بررسی دستاوردهای این جلسه، میزگردی با حضور حسین پایندانی- سرپرست مدیریت امور شعب، حسین شعبانی پور- رئیس اداره نظارت بر امور شعب، نمایندگان و کارگزاران، داود دولتخواه- رئیس اداره راهبری امور شعب، نمایندگان وکارگزاران، محمدسجاد دینی- سرپرست اداره ارتباط با مشتریان و محمد بنی اسد- سرپرست اداره پشتیبانی شبکه فروش به همت روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی برگزار شد.

در این رابطه حسین پایندانی معتقد است دستاوردهای مناسبی از جلسه هم اندیشی با راهبران فروش به دست آمد که از آن ها می توان به تغییر نگرش راهبران فروش به وظایف و عملکرد آن ها اشاره کرد.

در ادامه همکاران بیمه رازی حاضر در این میزگرد به سوالات چنین پاسخ دادند …

راهبر فروش در بیمه رازی کیست و چه وظیفه ای دارد؟

حسین پایندانی- سرپرست مدیریت امور شعب، نمایندگان و کارگزاران: راهبر فروش، زبان شبکه فروش و صف و زبان مشترک صف و ستاد است.

حسین شعبانی پور- رئیس اداره نظارت بر امور شعب، نمایندگان و کارگزاران : راهبر فروش تمام امور نمایندگان و شبکه فروش را برعهده دارد و دستورالعمل های ابلاغی ستاد را به نمایندگان منتقل می کند و می توان مدعی شد که بیشتر در سمت نمایندگان و شبکه فروش است و نمی توان آن را به عنوان یک رابط قلمداد کرد.

داود دولتخواه- رئیس اداره راهبری امور شعب، نمایندگان وکارگزاران: اجرای دستورالعمل، پیگیری موضوعات و انتقال مشکلات از طریق راهبر فروش پیگیری می شود. تمام فعالیت ها و وظایف مدیریت امور شعب و نمایندگان در سطح شعبه بر عهده راهبر فروش است.

محمدسجاد دینی- سرپرست اداره ارتباط با مشتریان: راهبر فروش، بازوی اجرایی مدیریت امور شعب و نمایندگان در سطح شعبه است.

پایندانی: رفع دغدغه های فروش در سطح شعبه و استان برعهده راهبر فروش است و باید این دغدغه ها را شناسایی و بعد از اعلام به ستاد به دنبال رفع این دغدغه ها و پیگیری انتظارات از ستاد است.

راهبر فروش باید ارتباط بسیار خاصی با شبکه فروش خود داشته باشد.

در شرکت بیمه رازی و صنعت بیمه چه خلعی احساس شد که جلسه هم اندیشی و بررسی مسیر پیش روی شعب با حضور راهبران فروش برگزار شد؟

پایندانی: تا به امروز راهبران فروش دارای وزن خاصی نبودند و برای اولین بار از مسیری به غیر از مسیر مدیران استانی و شعب، گزارش و عملکرد شعب و نمایندگان دریافت و بررسی شد که مهمترین دستاورد آن مشخص شدن نقاط ضعف و قوت بود و در کنار آن راهبران فروش و مدیران شعب، به شناخت مناسبی نسبت به جایگاه راهبران فروش رسیدند.

دولتخواه: در ماه های گذشته حس کمرنگ شدن وظایف راهبران فروش در سطح استان بسیار پررنگ شد و با برگزاری این جلسات، حس جدیدی به راهبران فروش منتقل و با خواسته های ستاد آشناتر شدند.

محمد بنی اسد- سرپرست اداره پشتیبانی شبکه فروش: راهبر شبکه فروش جایگاه بسیار مهمی دارد که این موضوع را می توان در تعیین معاون راهبری فروش در شعب بزرگ بیمه رازی دید.

شعبانی پور: پنج اصل در مدیریت مبنی بر سازماندهی، تخصصی سازی، برنامه ریزی، هدایت و راهبری وجود دارد که راهبران فروش باید با این پنج اصل آشنا باشند تا بتوانند شبکه فروش را برای دستیابی به اهداف تعیین شده شرکت راهبری کنند، از این رو جلسات با راهبران فروش با رعایت این پنج اصل از سوی راهبران فروش طراحی و اجرایی شد.

پایندانی: با توجه به برنامه ریزی شرکت در سال 1402، توسعه شبکه فروش دارای جایگاه بسیار خاصی است که این مهم از طریق راهبران فروش پیگیری خواهد شد.

آیا جلسه هفته گذشته دارای دستاورد بود؟

پایندانی: مهمترین دستاورد این جلسه تغییر نگرش راهبران فروش بود و این افراد در آینده توانایی تصمیم گیری و تصمیم سازی در شعبه خود را خواهند داشت.

دینی: راهبران شعب در این جلسه با نقاط قوت و ضعف خود و دیگر شعبه ها آشنا شدند، آموزش رقابت و تحلیل شرایط خود با دیگر شعب را آموختند.

دولتخواه: افزایش سطح ارتباط راهبران شعب با یکدیگر عامل رشد شعب خواهد شد، زیرا مسیر صحیح هر شعبه در رابطه با دستیابی به اهداف تسری داده خواهد شد.

پایندانی: ارتباط مستقیم با تیم راهبری کار ارزشمندی است و این موضوع انتقال پیام از ستاد به تمام ارکان شعب را ارتقا می بخشد.

دینی: در این جلسه سطح انتقال پیام از ستاد به ارکان مختلف شعبه بررسی و رصد شد.