پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 693585 تاریخ : 1403/06/17-17:42:28
,2,
تشریح اقدامات معاونت منابع انسانی بانک مسکن در حوزه رفاه

تشریح اقدامات معاونت منابع انسانی بانک مسکن در حوزه رفاه

احمد توکل مقدم عضو هیات عامل و سرپرست معاونت امور منابع انسانی بانک مسکن مهم ترین اقدامات اخیر معاونت منابع انسانی بانک مسکن در حوزه رفاهی و درمانی را برای همکاران شاغل و بازنشسته بانک تشریح کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن؛ نگاهی به اقدامات، رویدادها و تصمیم گیریهای انجام شده در حوزه رفاهی بانک مسکن نشان می دهد که رفع دغدغه های معیشتی و رفاهی همکاران شاغل و بازنشسته و ارتقا سطح کمی و کیفی ارائه خدمات به آنها از اهمیت خاص و ویژه ای برای دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل محترم بانک مسکن برخوردار است. ایشان همواره از دانش، تخصص و تجارب ارزشمند همکاران به عنوان سرمایه های گرانقدر و بی نظیر بانک یاد می کنند و رسیدگی به امور رفاهی و معیشتی همکاران را از مهمترین اولویت ها و ماموریت های معاونت منابع انسانی بانک می دانند. بالطبع چنین نگرشی موجب تحقق تصمیمات و اقدامات گسترده در این حوزه شده است و مدیرعامل محترم بانک نیز از احمد توکل مقدم در سمت عضو هیات عامل و سرپرست معاونت امور منابع انسانی، انتظار پیگیری و اجرای سریع و جدی تصمیمات متخذه، پاسخگویی صریح و شفاف به درخواست های همکاران در چارچوب قوانین و مقررات و شنیدن نظرات و پیشنهادهای آنها را دارند. از اینرو وطی گفتگویی با آقای توکل مقدم برآن شدیم تا از آخرین اقدامات این معاونت به ویژه در حوزه رفاهی مطلع شویم.

جناب آقای توکل مقدم ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای شما در سمت جدید، لطفاً دیدگاه خود را در خصوص سرمایه انسانی بانک و جایگاه همکاران شاغل و بازنشسته در پیشبرد اهداف بفرمایید.
بدون تردید، همکاران شاغل و همچنین بازنشستگان و پیشکسوتان بانک، نقش ویژه ای در پیشبرد و تحقق اهداف کلان بانک دارند. خوشبختانه آقای دکتر حسینی مدیرعامل محترم بانک مسکن نیز نگاه ویژه ای به ارتقای شغلی، توانمندسازی و پیشرفت همکاران دارند و همواره بر افزایش سطح کمی و کیفی وضعیت رفاهی همکاران عزیز تاکید دارند. از اینرو، همکاران ما در معاونت منابع انسانی تمامی تلاش و همت خود را برای افزایش رضایتمندی و خشنودی همه همکاران شاغل و بازنشسته به کار می بندند. در این مدت هم اقدامات گسترده ای در این حوزه صورت گرفته و این روند کماکان ادامه دارد.
به نظر می رسد توجه به رفاه همکاران شاغل و بازنشسته جزء اولویت های معاونت منابع انسانی بانک است.
بله. دقیقاً همین طور است و از اینرو، فراهم شدن حداکثر رفاه و آسایش برای تمامی همکاران شاغل و بازنشستگان عزیز بانک موجب شده است تا تلاش زیادی در راستای خدمات رسانی شایسته به همکاران و خانواده های محترم ایشان صورت پذیرد.
لطفاً جهت آگاهی همکاران و بازنشستگان، آخرین اقدامات صورت گرفته در امور رفاهی بانک مسکن را شرح دهید.
معاونت منابع انسانی طی یکسال اخیر و حسب تاکیدات مدیرعامل محترم بانک، اقدامات متعددی در حوزه امور رفاهی به انجام رسانده است که عبارتند از:

  • محاسبه کمک معیشت از محل صندوق تأمین آتیه با لحاظ کردن سابقه خدمت موجود در حقوق بازنشستگی
  • اخذ مصوبه کلی در رابطه با پرداخت مزایای غیرمستمر بر مبنای جداول پرداختی های غیرمستمر شورای هماهنگی بانک ها در سال 1403، برای نخستین بار در سال جاری، ویژه همکاران شاغل و بازنشسته با هدف کاهش مدت زمان فرایند اخذ مصوبات مذکور و افزایش رضایتمندی در منابع انسانی
  • انعقاد قرارداد همکاری با فروشگاه سرای ایرانی و دیجی پی و اقدام در خصوص الحاقیه تفاهم نامه تداوم همکاری با شهر لوازم خانگی و شهر فرش، به منظور فراهم سازی تمهیدات خرید اقساطی برای همکاران
  • اقدام در خصوص تفاهم نامه تداوم همکاری با نیرو موتور جهت فروش نقدی (دریافت تخفیف) و اقساطی موتورسیکلت برای همکاران
  • پیگیری تأمین اعتبار و پرداخت مرحله اول افزایش تسهیلات ضروری بازنشستگان از محل اعتبار صندوق بازنشستگی، وظیفه، از کارافتادگی و پس انداز کارکنان بانک ها از میزان 300 میلیون ریال به 500 میلیون ریال
  • شفاف سازی در زمینه پرداختی های صندوق های رفاهی، تعیین قدرالسهم هر مشترک و همچنین برگزاری وبینار در خصوص تشریح عملکرد صندوق ها و پاسخ به طرح سوالات همکاران در تاریخ 1403/5/20

لطفاً در ادامه، به اقدامات و تغییرات حوزه درمانی برای همکاران و بازنشستگان نیز اشاره بفرمایید.
معاونت منابع انسانی با هدف تسهیل فرایندهای درمانی و بیمه ای همکاران و بازنشستگان و نیز خانواده های محترم آنان به اعمال تغییراتی پرداخته است که عبارتند از:

  • کوتاه شدن زمان پرداخت کمک هزینه های درمانی تا حداکثر یک هفته، از زمان اعلام و ارسال مستندات
  • تسریع در پرداخت هزینه های سرپایی همکاران به صورت دوبار در هفته (هر سه روز یکبار)
  • فراهم سازی امکان صدور معرفی نامه درمانی به صورت برخط به جای مراجعه حضوری و صدور فیزیکی آن از مسیر درگاه منابع انسانی ویژه همکاران برای نخستین بار
  • امکان پذیر شدن پذیرش در مراکز طرف قرارداد درمانی با ارائه کد ملی تا 20 روز کاری دیگر، به صورت برخط و الکترونیکی برای اولین بار
  • انعقاد قراردادهای جدید با بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی از جمله بیمارستان های برکت و محک و در دستور کار قرار داشتن افزایش انعقاد قرارداد با بیمارستان های درجه یک کشور با لحاظ جغرافیایی بیشتر.

البته شایان ذکر است که در حال حاضر، بانک مسکن با 197 بیمارستان و 1129 مرکز درمان غیربیمارستانی، طرف قرارداد است.
و کلام آخر
این معاونت تمامی تلاش خود را برای رفع دغدغه های همکاران و بازنشستگان عزیز به کار بسته است تا بتواند پاسخگوی نیازهای رفاهی، درمانی و معیشتی آنان باشد. همچنین حسب الامر آقای دکتر حسینی مدیرعامل محترم بانک مسکن مبنی بر تعامل و ارتباط مستقیم و تنگاتنگ با همکاران و شنیدن نظرات آنها، در تلاش هستیم کارگروه نحوه مشارکت و بهره گیری از دانش و تجربیات ارزشمند بازنشستگان عزیز را تشکیل دهیم و در این راستا نیز همواره درب اتاق بنده به روی تک تک همکاران عزیز برای شنیدن نظرات، پیشنهادها و راهکارهای عملیاتی جهت حل مسائل و رفع دغدغه های ایشان باز است.
در پایان عرض می کنم که آرامش خیال همکاران ما به عنوان ارزشمندترین دارایی بانک مورد توجه جدی مدیرعامل محترم و مدیران ارشد بانک قرار دارد و امیدواریم تداوم این روند و شکل گیری تصمیمات و اقدامات بعدی در آینده موجب بهبود و ارتقاء سطح خدمت رسانی به سرمایه انسانی بانک شود. برای تمامی همکارانم در سراسر کشور آرزوی سلامتی و بهروزی دارم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 196
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران