پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 448524 تاریخ : 1397/11/21-11:43:22
,6,
تحول قطعه سازی و افزایش تیراژ خودرو در گرو کاهش پیچیدگی تامین نقدینگی است

تحول قطعه سازی و افزایش تیراژ خودرو در گرو کاهش پیچیدگی تامین نقدینگی است

رئیس هیات مدیره انجمن قطعه سازان خراسان رضوی با اشاره به اینکه تا کنون تغییر چشمگیری در پرداخت مطالبات و اصلاح قیمت ها صورت نگرفته اظهار داشت: با وجود اعلام حمایت از قطعه سازان شاهد اتفاق عملی در این زمینه نیستیم البته از قطعه سازان شماره حساب خواسته شده اما مکانیزم پرداخت هنوز مشخص نشده و برای همه مبهم است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدمهدی شکورزاده اذعان داشت: حمایت مالی در قالب قراردادی سه جانبه بین خودروساز، قطعه ساز و بانک است اما اگر این تعهدات به نام قطعه سازان باشد قطعا معضلات جدید بوجود خواهد آمد.

وی گفت: ادامه روند فعلی، تحویل قطعه را با مشکل مواجه خواهد ساخت زیرا مشکل قطعه سازان، چرخه تامین ارز تا تهیه مواد اولیه برای پیمانکاران و یا واردات قطعات خارجی است لذا اگر امروز هم شرایط گمرک و ثبت سفارش بهبود یابد و قیمت ها اصلاح و مطالبات پرداخت شود با توجه به چرخه ای که تولید کنندگان باید آن را طی کنند قطعا تولید قطعه حداقل دو ماه زمان نیاز دارد.

وی در ادامه افزود: حتی با سرعتی که در اصلاح شرایط بوجود آمده نمی توان تا اردیبهشت ماه به بیش از 20 درصد از روال گذشته رسید زیرا مسائل ارزی و سیستم بانک مرکزی و عدم نقل و انتقال ارز از مبادی رسمی، تامین قطعاتی که نیاز به ارز بری دارند را با مشکل مواجه ساخته است.

شکورزاده گفت: شرایط قطعه سازان نسبت به چند هفته اخیر تغییر خاصی نداشته و هیچ یک از تصمیمات عملی نشده البته خودروسازان اعلام داشتند ظرف 10 روز آینده وعده ها عملیاتی شود که با وجود تعطیلات پیش رو بعید به نظر می رسد ظرف این چند روز اتفاق خاصی رخ دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به بدهکاری بالای قطعه سازان به سیستم بانکی، شاید تمام قطعه سازان نتوانند از این حمایت دولت برخوردار شوند البته اگر این پرداخت، بابت بدهی قطعه سازان به سیستم های بانکی و یامالیاتی صورت پذیرد بازهم پولی دست قطعه ساز را نخواهد گرفت.

وی گفت: هنوز مکانیزم شفافی برای پرداخت اعلام نشده لذا چنانچه چارچوب خرید دین صورت گیرد به دلیل مسائلی که قطعه سازان دارند شاید 20 درصد از قطعه سازان بتوانند به راحتی با سیستم بانکی کار کنند و 80 درصد مابقی به دلیل مشکلات بانکی بعید به نظر می رسد نقدینگی به دستشان رسد.

رئیس هیات مدیره انجمن قطعه سازان خراسان رضوی با اشاره به لزوم نادیده گرفتن مشکلات بانکی ناشی از عدم پرداخت مالیات گفت: سیستم دارایی با قوانین سختگیرانه ای که برای قطعه سازان دارد مانع بزرگی برای دریافت تسهیلات خواهد بود زیرا قطعه سازان به دلیل عدم به روز رسانی قیمت ها و همچنین بدهی سنگین خودروسازان قادر به تسویه حساب مالیاتی نیستند که باید در این حوزه دولت با چاره اندیشی به قطعه سازان کمک کند تا نیروی از دست رفته را باز یابند و تامین قطعه خودروسازان سرعت بیشتری یابد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 200
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران