به گزارش بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی بانک دی، برات کریمی، مدیرعامل بانک دی در گفت و گو با ماهنامه بانکداری آینده با اشاره به سرمایه گذاری های گسترده این بانک در حوزه بانکداری الکترونیک و نیز ورود پرقدرت به عرصه بانکداری دیجیتال، افزود: نیازهای مشتریان بانک در بستر ارتباطات الکترونیکی و شبکه های اجتماعی باید به سرعت پاسخ داده شود تا رضایت آن ها به عنوان مهم ترین سرمایه بانک بیش از پیش جلب شود.
وی «هوشمندی» و «چابکی» را از الزامات کسب و کار بانکی خواند و با تأکید بر این که بانک دی با وجود تعداد شعب کم، از سرمایه انسانی متخصص و جوان در کنار زیرساخت های قوی حوزه فناوری برخوردار است، اظهار کرد: استراتژی های فعال و منعطف بانک سبب شده که در شرایط ویژه اقتصادی کشور و نیز مواجهه با کرونا، بتوانیم در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه، نیازهای مشتریان را پاسخ دهیم.
کریمی با اشاره به این که شیوع بیماری کرونا، شعب بانک ها را به یکی از کانون های درگیری با بیماری تبدیل کرد، افزود: در حالی که رفتارهای متعارف و خدمات معمول بانکی به صورت حضوری و یا فیزیکی با چالشی جدی مواجه شده بود، بانک دی خدمات غیرحضوری و دیجیتالی خود را در این ایام به سرعت توسعه داد، به طوری که اکنون بخش قابل توجهی از نیازهای بانکی مشتریان بدون حضور در شعب برطرف می شود.
مدیرعامل بانک دی ارائه API به سازمان ها و فین تک ها از طریق پلتفرم بانکداری باز فرابوم، ایجاد قابلیت های احراز هویت غیرحضوری سجام، تعریف و ارائه امضای دیجیتال، ثبت نام غیرحضوری اینترنت بانک و افتتاح حساب غیرحضوری را از جمله خدمات این بانک در راستای توسعه بانکداری الکترونیک برشمرد و افزود: سامانه های خودپرداز، کش لس، خودگردان و کیوسک بانک دی بسیاری از خدمات را به صورت کاربر محور و بدون نیاز به متصدی ارائه می دهند و این روش نه تنها کاهش هزینه ها را در پی دارد، بلکه سرعت و دقت فرایندها را افزایش می دهد.
وی «همراه بانک» و «اینترنت بانک» جدید بانک دی را توسعه یافته و کاربرپسند دانست و با بیان این که حتی امکان ارائه درخواست تسهیلات آنلاین و نیز ارائه غیرحضوری کارت بانکی برای مشتریان این بانک فراهم شده است، افزود: بانک دی مسیر صحیح و مطمئنی را برای ورود به دنیای بانکداری دیجیتال تعریف کرده است و در آینده نه چندان دور، شعار «بانک تمام الکترونیک» را عملیاتی خواهد کرد.