به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازاقتصادی و دارایی (شادا)، سیدمالک حسینی در این نشست که با حضور مدیران روابط عمومی بانکها و بیمه ها برگزار شد با بیان اینکه نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه اولین رویداد مهم در این حوزه بعد از اجرای برجام می باشد افزود: در نمایشگاه امسال نگاه به بخش بین الملل، نگاه متفاوت و مهمی خواهد بود و امیدواریم این نمایشگاه دستاوردهای خوبی برای کشور در حوزه مالی و پولی داشته باشد.
وی در عین حال خاطر نشان کرد: بانکها و بیمه ها باید در طراحی محتوا و برنامه ریزی برای این نمایشگاه مشارکت جدی خواهند داشت و پیشنهادات محتوایی و شکلی آنها در برگزاری این نمایشگاه لحاظ خواهد شد.
در ادامه مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به سابقه برگزاری این نمایشگاه گفت: رویکرد اصلی ما این است تا محلی برای حضور صنعت مالی کشور فراهم کنیم.
فرهوش با تاکید بر اینکه این نمایشگاه باید محلی برای جذب بیشتر سرمایه گذاری باشد خاطرنشان کرد: دوره پساتحریم این فرصت را در اختیار ما قرار داد تا از تمایل سایر کشورها برای سرمایه گذاری در حوزه بانک و بیمه در کشورمان بهره برداری کنیم.
فرهوش همچنین فضای اختصاص یافته برای نمایشگاه آتی را 20 هزار متر مربع اعلام کرد و یادآور شد: تلاش می کنیم این میزان را افزایش دهیم.
در بخش دیگری از این نشست، محمدعلی کریمی، مدیر کل روابط عمومی بانک مرکزی طی سخنانی با اشاره به تنگنای نظام پولی و بانکی کشور در دوران تحریم، نظام بانکی کشور را گرانیگاه عبور از این وضعیت در پساتحریم برشمرد و تاکید کرد: هم اکنون با برچیده شدن تحریم ها انتظار می رود رویکرد بین المللی در نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه نمود ملموس تری داشته باشد و این رویداد به جذب منابع مالی خارجی کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: نمایشگاهی موفق خواهد بود که هر سال بیشتر از گذشته نسبت به بروز شدن نظام تامین مالی در کشور و در کنار آن بتواند به مفاهمه و همبستگی بیشتر با مردم کمک کند.
در پایان این نشست مدیران روابط عمومی بانکها و بیمه ها نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص نحوه برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه ارائه کردند.