به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، عباس شفیعی در نخستین جلسه کمیته مضمون استراتژیک «مشتریمحوری» بانک پس از تبیین ارکان کمیتهها، وظایف ناظر، مالک و اعضای کمیتههای مضامین استراتژیک را تشریح و بر لزوم پیگیری موارد مطرح شده تاکید کرد.
مدیر امور طرح و برنامه بانک ملی ایران نیز در این جلسه با اشاره به لزوم توسعه محصولات و خدمات بانک مبتنی بر نیازهای مشتریان، اظهار کرد: اگر این نیاز در تولید محصول و فروش آن مد نظر باشد، با استقبال مشتریان مواجه خواهد شد.
هادی سالارخیلی با اشاره به این که در دنیای رقابتی امروز، سازمانهای مشتریمحور، به دنبال بیشینه کردن ارزش کسب شده از مشتریان از طریق ارائه ارزش پیشنهادی متناسب با نیازهای مشتریان هستند، افزود: چالشهای کلیدی که در حرکت به سمت مشتریمحوری با آن مواجه هستیم، شناسایی و بخشبندی مشتریان، مدل ارزشگذاری و تکمیل و بهروزرسانی پایگاه دادهای مربوطه است.
مدیر امور اعتباری بانک ملی ایران نیز به اهمیت حوزه مشتریمحوری در بانک اشاره و بر ایجاد دیدگاه مشترک و استانداردسازی مفاهیم مرتبط با مضمون مشتریمحوری تاکید کرد.
علی موسویزاده با اشاره به این که شناسایی و تعریف درست نیازهای مشتری الزامی است، خاطرنشان کرد: ارایه بستههای سفارشی و محاسبه سودآوری مشتریان از الزامات اصلی این حوزه است، به طوری که در تدوین اقدامات راهبردی، توانمندیهای بانک باید مورد توجه قرار گیرد.
در ابتدای این جلسه که با حضور اعضای کمیته متشکل از مدیران امور اعتباری و شعب مستقل، روسای ادارات کل حوزه طرح و برنامه، حسابداری و بودجه، اطلاعات بانکی و با تولیت اداره کل مدیریت استراتژیک تشکیل شد، میرمحمود موسوی رئیس اداره کل مدیریت استراتژیک بانک نیز به عنوان دبیر کمیته، متدلوژی مورد استفاده در پروژه تدوین برنامههای راهبردی بانک، جهتگیری کلان بانک شامل مقاصد و مضامین استراتژیک و همچنین اقدامات آتی در این حوزه را تشریح کرد.
کمیته مضمون استراتژیک «مشتریمحوری» یکی از کمیتههایی است که حسب متن بند (15) مصوبه هیات مدیره بانک در پروژه «مدیریت استراتژیک بانک ملی ایران» و به منظور راهبری جاریسازی استراتژی بانک، ایجاد شده است.
بر اساس تحلیلهای انجام شده در پروژه مورد اشاره، رویکرد مورد استفاده در تدوین جهتگیری کلان بانک، تاکید بر بهصرفهسازی از طریق مدیریت هزینهها، ارتقای بهرهوری و کارآمدسازی در بانک بوده است.