مونسان در این جلسه به سه گام موفقیت در سازمان اشاره کرد و گفت: موفقیت در سه گام و مرحله به وجود می آید؛ گام نخست توکل به خدا و خودشناسی، گام بعدی اعتماد به نفس و تلاش بی منت و گام آخر داشتن برنامه ریزی هدفمند و بازاریابی هوشمندانه که زمینه موفقیت هر فردی را در این مسیر هموار می کند.وی در ادامه برنامه ریزی عملیاتی و بازاریابی منسجم و هوشمندانه را چراغ راه همه همکاران در مسیر موفقیت و کسب دستاوردهای جدیدی در بانک دانست و افزود : برنامه ریزی و عملگرایی بازوی پرتوان و موتور محرکه رسیدن به موفقیت است.
معاون امور شعب بانک ملی ایران با بیان این که شعب بانک در مناطق محروم و حاشیه های کشور با شعب تهران در کسب سوددهی در حال رقابت هستند، خاطرنشان کرد: اگر هر یک از ما مسئولیتی را پذیرفتیم که باید در زمان محدودیت ها با ایده های خلاقانه امور شعب را مدیریت کنیم.مونسان در ادامه سخنان خود یادآور شد: تجهیزات، امکانات و ابزارهای بازاریابی به عنوان شتاب دهنده عمل می کنند اما آن چه که موفقیت و افزایش سهم بانک در بازار را تضمین و محقق می کند بی شک حرکت و قدم برداشتن در مسیر موفقیت در کنار برنامه ریزی دقیق و منسجم و وجود ابزارهای مختلف بازاریابی است.
محمدرضا محمود پناه عضو هیات عامل و معاون بانکداری جامع بانک ملی ایران در این مراسم با بیان این که نقشه راه و ترسیم راهبردهای مختلف زمینه رشد و موفقیت را در هرکاری فراهم می کند، اظهار داشت: طرح مهربانی ملی یک طرحی متمایز و محصولی منحصربفرد در کنار دیگر ظرفیت های بانک به عنوان یک ابزار بازاریابی برای جلب و جذب مشتریان است .وی از بانکداری جامع به عنوان یک ابزار موفقیت برای شعب نام برد و گفت: بانکداری جامع این ظرفیت را دارد که برای هر استان، حوزه و یا شعبه برای ارائه خدمات دهی مطلوب و مناسب به مشتریان خود، محصولی ویژه و منحصربفرد را مخصوص آن ها متناسب با خواسته و نیاز مشتریان طراحی و تولید کند.
محمود پناه با بیان این که دانش مدیریت در سازمان های خدمات رسان به سمت راه حل محوری و محصول محوری در حرکت است، تاکید کرد: با بازاریابی دقیق در راستای رضایت مشتریان از ما بخواهید تا محصولاتی خاص برای مشتریان خاص شما تولید کنیم.
معاون بانکداری جامع بانک ملی ایران با بیان این که در بانکداری نوین امروز بانک ها با شناسایی مشتریان، طبقه بندی و ارائه محصولات خاص مبتنی بر نیاز مشتریان سعی در وفادارسازی، اعتمادسازی و جلب اطمینان آن ها قدم بر می دارند، گفت: در ابتدا باید مشتریان مشکوک را به مشتریان احتمالی و در قدم بعد مشتریان قطعی را به مشتریان وفادار تبدیل کنیم.وی در ادامه گفت: بانک های دیگر تک محصولی هستند ولی بانک ملی ایران دارای یک سبد چند محصولی است و این یک مزیت رقابتی در بازار برای جذب و رضایت مشتریان محسوب می شود.
حسن کاظمی عضو هیات عامل و معاون منابع انسانی بانک ملی ایران مهمترین دارایی بانک را وجود نیروی انسانی بادانش و سخت کوش دانست و گفت: تجربه نشان داده با وجود نیروی انسانی با دانش، پر تجربه و سخت کوش می توان از پیچ ها و گذرگاه های پر خطر اقتصادی به سلامتی عبور کرد.وی گفت: دانش مدیریتی در بانک ملی ایران یک ظرفیت منحصربفرد است که با تکیه بر این ظرفیت به موفقیت خواهیم رسید.کاظمی به کسری کادر در شعب استان ها اشاره کرد و گفت: در نیمه دوم سال با جذب نیروهای تازه نفس بخشی از مشکلات کسری کادر حل خواهد شد.
علی اشرف یوسفی قیاسی سرپرست مدیریت امور شعب منطقه یک کشور در این مراسم از همکاران خواست تا هر روز با تنظیم تقویم مشتری خود با یک مشتری تعامل و در راستای افزایش سطح همکاری ها با آن ها دیدار و گفت گو کنند.
وی طرح مهربانی ملی را بسیار خوب و تاثیرگزار دانست و افزود: این طرح با کارمزد 4 درصد ابزار خوبی جهت تعامل و بازاریابی هدفمند است.
احمد ملکی راد سرپرست مدیریت امور شعب منطقه دو کشور نیز در این مراسم در راستای تقویت جذب منابع، توجه به برنامه ریزی و اهمیت بازاریابی هدفمند را مورد تاکید قرار داد.
وی کارگروهی و خرد جمعی را در رسیدن به موفقیت موثر دانست و گفت: برنامه های عملیاتی شعب در رسیدن به تحول مهم و با اهمیت است.
گفتنی است، در بخشی از این هم اندیشی گزارشی از عملکرد حوزه ها و شعب ممتاز الف و ب با تحلیل آماری و کسب و کاری و ارائه راه حل های برون رفت و تعیین برنامه و استراتژی واحد ها توسط کارشناسان معاونت امور شعب ارائه شد همچنین در ادامه برخی از روسای شعب با ارائه گزارشی از عملکرد واحدهای خود، به بیان مسائل، بررسی موضوعات مربوطه، نظرات و طرح دیدگاه های خود درباره بهبود عملکرد شعب پرداختند و در ادامه راهکارهای لازم را ارائه دادند.