وی با بیان اینکه آنچه که امروزه می تواند تجربیات و اندوخته ما را به عوامل و شاخص های اثرگذار تبدیل کند، دانش است، افزود: در برنامه تحول بانک بر مطالعات علمی تاکید می شود اما خلاءهایی نیز وجود دارد که دانش باید به رفع این خلاءها کمک کند.
شفیعی اظهار کرد: مدیریت دانش در بانک ملی ایران وجود دارد اما به شکل نظام یافته و سازمان یافته نیست.
منصور دهستانی مشاور پروژه مدیریت دانش بانک نیز با بیان اینکه فرهنگ انتقال دانش را بارها در میان مدیران میانی مشاهده کرده ایم، گفت: سیستم های پیچیده بر اساس دانش اندیشمندان پیش نمی روند بلکه بر اساس اندوخته های خود حرکت می کنند. بانک ملی ایران نیز به علت بزرگی و حجم سازمان و همچنین تعدد وظایف یک سیستم پیچیده است و مسایل سیستم پیچیده را نمی توان بر اساس چند متغیر حل کرد.
وی افزود: در این سیستم ها باید گلوگاه ها شناسایی شوند تا از رفتارهای جزیره ای و موازی کاری های هر چند غیرعمد جلوگیری به عمل آید.
دهستانی با تاکید بر اینکه برخلاف تصور مدیریت دانش در بانک ملی ایران وجود دارد اما این مدیریت منسجم نشده است، بیان کرد: انتقال دانش باید به عنوان یکی از شاخص های رشد فرد در بانک در نظر گرفته شود.