پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 635332 تاریخ : 1402/01/29-11:09:56
,2,
تاکید سرپرست بانک ملی ایران بر فرهنگ تحول دیجیتال با آموزش نیروی انسانی

تاکید سرپرست بانک ملی ایران بر فرهنگ تحول دیجیتال با آموزش نیروی انسانی

پروژه توسعه فرهنگ و مهارت های متناسب با تحول دیجیتال در نشستی با حضور سرپرست بانک ملی ایران، اعضای هیات مدیره و هیات عامل مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، ابوالفضل نجارزاده سرپرست بانک ملی ایران در این نشست گفت: لازمه اجرای هر طرح و برنامه ای، فرهنگ سازی پیرامون آن است. در حوزه تحول دیجیتال و با توجه به جایگاهی که در نظام بانکی دارد، فرهنگ سازی بخشی مهم و اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نجارزاده تاکید کرد: بانک ملی ایران حدود یک قرن قدمت دارد و کارشناسان و کارکنان این بانک، بهترین بانکداران کشور هستند اما با این حال، همراه شدن و بروز شدن با سیر تحول بانکداری، نیاز مبرمی است که باید مورد توجه بخش آموزش بانک قرار گیرد.

وی بیان کرد: علاوه بر این، جاری سازی برنامه ها در بانک ملی ایران نیز از موضوعاتی است که برای اثر بخشی طرح ها و برنامه از اهمیت فراوانی برخوردار است. وقتی برنامه ای به جمع بندی رسید، لازمه اجرا شدن آن برنامه جاری سازی در سطح سازمان است.

کاووس ایرج پور عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این نشست با تاکید بر وجود زیر ساخت های عمومی برای موفقیت تحول دیجیتال در یک سازمان، گفت: مثلا در یکی از آیین نامه هایی که مربوط به نظام بانکی است، به زیرساخت هایی اشاره شده است که باید شکل بگیرد. در کشور تعداد زیادی نکول اسناد وجود دارد و دهها بانک هم در کنار مراجع نظارتی، در حال کار هستند. اما در این باره هیچ آماری از نکول کنندگان اسناد وجود ندارد.

وی افزود: فرهنگ دیجیتال هر چقدر در یک موسسه پیشروی کند اما تا زمانی که آن زیر ساخت ها فراهم نباشد، پروژه تحول شکل نمی گیرد. این سامانه های اساسی عمومی باید وجود داشته باشد تا همه سازمان ها از آن استفاده کنند.

همچنین صمد عزیزنژاد عضو هیات مدیره بانک در این نشست با اشاره به مدل مفهومی پروژه توسعه فرهنگ و مهارت های متناسب با تحول دیجیتال ،گفت: در نقشه راه ارائه شده در این پروژه آموزشی باید این نکته کاملا شفاف باشد که در سال 1404 و پس از اجرای این پروژه آموزشی، چه تاثیر و دستاوردی در سازمان به وجود می آید.

وی افزود: در این پروژه باید نیروی انسانی گام به گام تربیت شود و پس از آن بخش منابع انسانی تصمیم بگیرد که کدام یک از نیروهای تربیت شده در فرهنگ تحول دیجیتال، عهده دار کدام بخش سازمان شوند.

مهدی سوهانیان رئیس اداره کل آموزش نیز در این مراسم با اشاره به مضامین استراتژیک بانک ملی ایران بر موضوع تحول دیجیتال و لزوم فرهنگ سازی سازمانی در این بانک تاکید کرد.

وی بیان کرد: این پروژه در چهار فاز تعریف شد که فاز صفر، یک، دو و سه آن اجرا شده است و فاز چهارم هم شامل تعریف دوره های آموزشی این پروژه است که در برنامه های سال 1402 اداره کل آموزش اجرا می شود.

وی افزود: اجرای فاز چهارم از سال 1401 آغاز شده است و 47 دوره آموزشی در آن تعریف و اجرا شده است و بیش از چهار هزار نفر در این باره آموزش دیده اند و حدود 30 هزار ساعت آموزش برگزار شده است که با اجرای نهایی فاز چهار این پروژه، توسعه پیدا می کند.

در این نشست دکتر مهدی شامی زنجانی استاد دانشگاه، با تبیین پروژه توسعه فرهنگ و مهارت های متناسب با تحول دیجیتال، فرهنگ تحول دیجیتال و ابعاد مختلف آن را از منظر نظام بانکی تشریح کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 153
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران