به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ,بانک سینا بر لزوم عدم ارائه اطلاعات بانکی از سوی مشتریان به اشخاص ناشناس تأکید کرد.
بر اساس گزارش روابط عمومی بانک سینا، اخیراً شخصی ناشناس طی تماس تلفنی با مشتریان و معرفی خود به عنوان نماینده بانک در امور خدمات الکترونیک و اعلام این که قصد فعال سازی سرویس جدیدی برای مشتریان دارد، اطلاعات شناسنامه ای و شماره حساب آن ها را دریافت می نماید و در تماس های بعدی از مشتری درخواست ورود شماره های اعلامی از طریق گوشی تلفن همراه را می نماید.
بر اساس گزارش یاد شده، این شیوه یکی از روش های مهندسی اجتماعی و نمونه ای از فیشینگ تلفنی بوده که طی آن افراد کلاهبردار با ترفندهای مختلف از کاربر می خواهند تا اطلاعات کارت یا حساب بانکی خود را از طریق تلفن وارد کنند.
در ترفند مذکور حتی ممکن است کلاهبرداران با ترغیب مشتری برای تماس با یک شماره تلفن گویا، اطلاعات بانکی وی را سرقت نمایند. در این روش گاهی به منظور جلب اعتماد قربانی از تلفن گویای مشابه تلفن بانک ها نیز استفاده می شود.
در این گزارش با تأکید مجدد بر این که بانک سینا هرگز و به هیچ وجه اطلاعات محرمانه مشتریان را از طریق تلفن، ایمیل و پیامک درخواست نمی نماید، از مشتریان خواسته شده از افشای اطلاعات حساب و کارت خود نزد دیگران اکیداً خودداری نمایند و در صورت مشاهده هر گونه تماس مشکوک با این مضمون و سایر مضامین مشابه، مراتب را سریعاً به مرکز ارتباط مشتریان بانک سینا به شماره 48052000 – 021 اطلاع دهند.