پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 311244 تاریخ : 1396/09/25-12:15:02
,10025,
تاثیر برجام به سرعت در صنعت بیمه منعکس نمی‌شود

تاثیر برجام به سرعت در صنعت بیمه منعکس نمی‌شود

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه اعلام کرد: تاثیر برجام به سرعت در صنعت بیمه منعکس نمی‌شود و احتمالا تا تبادل و هماهنگی جزییات بر اساس ضوابط کمی با تاخیر انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه زندگی خاورمیانه، خلیل حسن‌زاده کمند با بیان این نکته که شرکت بیمه زندگی خاورمیانه پروانه فعالیت خود را در روز 18 بهمن ماه 1395 از بیمه مرکزی ایران دریافت و فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد، افزود: بنابراین در سال 1395 طبیعتا عملکرد شرکت بیشتر مربوط به عملیات ورود به بازار و اخذ مجوزهای مربوطه از نهاد ناظر مثل بیمه مرکزی و سایر نهادها مانند شرکت فرابورس و ثبت و مانند اینها بوده است.

وی با بیان این نکته که در شش ماهه اول سال جاری، بیمه زندگی خاورمیانه توان خود را معطوف به ایجاد زیرساخت‌های مربوطه مثل بومی‌سازی نرم‌افزار خریداری شده از شرکت NTT Data و تجهیز دفتر مرکزی، تشکیل شبکه فروش، جذب و پرورش نیروی انسانی، تهیه فرم‌ها، دریافت مجوز محصولات از بیمه مرکزی و مانند اینها کرده است، تصریح کرد: این شرکت با وجود فروش تعدادی بیمه‌نامه خوشبختانه تا به حال خسارتی نداشته است.

مدیرعامل بیمه زندگی خاورمیانه با اظهار امیدواری نسبت به این که این شرکت در پایان سال بتواند زیرساخت لازم را به هموطنان عرضه کند، یادآور شد: باید پایه‌های این شرکت طوری گذاشته شود که بیمه‌گزاران بتوانند به‌طور بلند مدت به این شرکت اعتماد کنند و آینده خود و خانواده‌شان را به آن بسپارند.

وی تاکید کرد: ما زیرساختی شفاف، صادق، قابل اطمینان و توانگر به هم‌میهنان عرضه خواهیم کرد ضمن این که در مجموع دستیابی به سناریوی حداقلی مدنظر است.

حسن‌زاده درباره وضعیت بازار بیمه‌های زندگی اظهار داشت:  ورود شرکت‌های بیمه تخصصی زندگی و مستمری، تغییر در آیین‌نامه‌های مربوطه جهت تسهیل عرضه محصولات بیمه‌ای متناسب با نیاز جامعه، تشویق نهاد ناظر به تاسیس شرکت‌های بیمه تخصصی از سوی شرکت‌های جنرال و افزایش میزان فروش این رشته در سال‌های اخیر از جمله عواملی است که میتواند به افزایش ضریب نفوذ در بیمه های زندگی را در پی داشته باشد.

وی در عین حال درباره حضور شرکت های بیمه خارجی در کشور گفت: من چشم‌اندازی را برای برای ارتباط با شرکت‌های بیمه خارجی متصور نیستم. به عبارت دیگر با توجه به وضعیت سیاسی حاکم بر جهان و به‌ویژه منطقه ما، صنعت بیمه باید درونگرا باشد و بیشتر متکی به منابع داخلی باشد.

وی گفت: در یک بازار 80 میلیون نفری چشم‌انداز خوبی برای شرکت‌های خارجی وجود دارد اما تا فراهم شدن شرایط مورد توافق طرفین ایرانی و خارجی به‌نظرم امکان مشارکت زیادی فراهم نیست و بیشتر می‌تواند از طریق تبادلات اتکایی آغاز شود.

حسن‌زاده مهم ترین چالش صنعت بیمه  را اعتمادسازی خواند و یادآور شد: بیمه‌گذاران زمانی به ما اعتماد می‌کنند که بتوانند آینده ما را پیش‌بینی کنند و مطمئن شوند که از پولشان درست بهره‌برداری می‌شود و ارزش افزوده مناسبی به آن اضافه می‌شود.

به گفته وی، اگرچه مسائل مربوط به مؤسسات مالی و برخی بانک‌ها تاثیر منفی در مسائل سرمایه‌گذاری پیش آورده است معذالک با توان و تخصص صنعت بیمه می‌توان نظر مردم را کما‌فی‌السابق جلب کرد و با تعدادبیمه‌نامه عمر انفرادی فروخته شده در گذشته، وضعیت آینده بسیار رضایت‌بخش خواهد بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 211
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران