پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449348 تاریخ : 1397/11/30-12:28:00
,11,
تاثیرات توسعه ای بهره برداری از 22 پروژه بندری و دریایی در هرمزگان

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی عنوان کرد:

تاثیرات توسعه ای بهره برداری از 22 پروژه بندری و دریایی در هرمزگان

محمد رضا الهیار؛ معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بهره برداری از 22 طرح توسعه ای و سرمایه ای در بندر کانتینری شهید رجایی، همزمان با سفر اخیر ریاست جمهوری به استان هرمزگان، گفت: ارزش این طرح ها معادل 1600 میلیارد تومان است و قابلیت اشتغال زایی برای 2 هزار نفر را دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی این سازمان با حضور در برنامه زنده تلویزیونی « روی خط خبر» شبکه خبر، از افزایش 50 درصدی ظرفیت عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی با اجرای این طرح ها خبر داد.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، در خصوص جزییات 22 پروژه جدید بندری و دریایی در استان هرمزگان گفت: به کارگیری 12 دستگاه جرثقیل گنتری کرین ( از تجهیزات خاص مورد نیاز برای بنادر با عملکرد کانتینری) به ارزش 104 میلیون یورو، بزرگ ترین پروژه در این طرح ها بوده که بر اساس مناقصه بین المللی و با همکاری مجموعه های داخلی ساخته شد.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر افزود: با استفاده از این تجهیزات استراتژیک و استقرار آنه در ترمینال های 2 و 3 بندر شهید رجایی، عملا ظرفیت بزرگ ترین بندر کانتینری کشور از 3 و نیم میلیون TEU به 7/5 میلیون TEU افزایش یافت؛ به عبارت دیگر، حدود 3/2 میلیون TEU ، به قابلیت تخلیه و بارگیری کانتینری بندر شهید رجایی اضافه شد.
الهیار با بیان اینکه در طرح های توسعه ای بندری، در فاز اول عمرانی ابتدا اسکله و پسکرانه بندر مهیا می شود و سپس در فاز های بعدی، تجهیزات برای انتقال کالا و کانتینر از کشتی در کنار اسکله مستقر می شود، خاطرنشان کرد: در این طرح های توسعه ای بخش خصوصی نیز مشارکت فعال داشته است.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی درباره ویژگی های جرثقیل های گنتری کرین توضیح داد: گنتری کرین ها  تجهیزات خاصی هستند که با تکنولوژی پیشرفته ای ساخته می شوند و متناسب با ظرفیت کشتی ها و ظرفیت بنادر، در ابعاد مختلف و با وزن از 1300 تن تا 2000 تن، برای جابه جایی کانتینری از کشتی به ساحل ( پسکرانه بندر) ساخته و به کار گرفته می شوند.
وی افزود: به جز تجهیزات جابه جایی ، تعدادی از این طرح ها در مناطق دیگر از سواحل استان هرمزگان و برای ایجاد زیرساخت های لازم در بخش های گردشگری، افزایش ایمنی دریانوردی، تجهیزات مرتبط با افزایش ایمنی دریایی، تاسیسات برقی و مکانیکی مورد نیاز، ایمنی کانال ورودی و لایروبی نیز به بهره برداری رسید.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ظرفیت مناسب موجود در سواحل شمال و جنوب ایران برای توسعه دریا پایه، از « اجرای پروژه های متعدد اندازه گیری پارامترهای دریایی و پایش شبیه سازی این پارامترها جهت شناخت پدیده های دریایی » طی دو دهه گذشته خبر داد.
وی همچنین « طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی » را یکی دیگر از اقدامات باارزش سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری 18 ارگان دریایی کشور برشمرد و اظهار داشت: در این طرح که با مقیاس یک بیست و پنچ هزارم در سطح ملی انجام شده، در استان هرمزگان با مقیاس یک پنج هزارم با برنامه عمل شهرستان صورت گرفت و بر اساس آن ظرفیت های هر شهر در استان هرمزگان در بخش های مختلف صنعتی، شیلاتی، گردشگری و تجاری در حوزه بندری و دریایی شناسایی شد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 210
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران