پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 51657 تاریخ : 1393/04/11-12:22:34
,8,16,17,
بیمه توسعه حق صدور بیمه نامه و تمدید بیمه شخص ثالث ندارد

معاون نظارتی بیمه مرکزی:

بیمه توسعه حق صدور بیمه نامه و تمدید بیمه شخص ثالث ندارد

پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت:معاون نظارت بیمه مرکزی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه، بیمه توسعه تا زمان تسویه کامل و نقدی بدهی به بیمه گذاران و دولت، حق صدور بیمه نامه جدید و تمدید بیمه نامه های قبلی در رشته بیمه شخص ثالث و انواع بیمه های زندگی را نخواهد داشت.

 

 به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت,حبیب میرزایی افزود: تاکنون شکایات و اعتراضات متعددی از عملکرد شرکت بیمه توسعه به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات جاری و وقوع تخلفات متعدد در جبران کامل و به موقع خسارات بیمه گذاران و زیان دیدگان بیمه شخص ثالث اتومبیل واصل شده که علیرغم اقدامات نظارتی معمول شده، موارد تخلفات تاکنون کاملاً رفع نشده است. 

وی ادامه داد: این تخلفات به دلیل جریان سوء مدیریت حاکم بر شرکت رقم خورده و با مواردی نظیر تخلف در ذخیره گیری، عدم رعایت نصاب های سرمایه گذاری در آیین نامه های مصوب شورای عالی بیمه و انتقال بیش از حد سرمایه گذاری ها به بخش ساختمان و مستغلات، ترکیب نامناسب سهام داری عمده، توقف فرآیند افزایش سرمایه و ثبت در بورس و تخلفات متعدد دیگری که در نهایت منجر به نامناسب بودن سطح توانگری مالی موسسه مذکور گردیده است به نحوی که علاوه بر تخلفات متعدد انجام شده، مبالغ عمده از خسارت زیان دیدگان و دیون دولتی به میزان بلاتکلیف باقی مانده است. 

وی تاکید کرد: بر این اساس کلیه اقدامات نظارتی لازم توسط نهاد ناظر صنعت بیمه کشور انجام و نهایتاً در راستای حمایت از بیمه گذاران و بیمه شدگان و زیان دیدگان و با توجه به عدم مشاهده عزم و اراده جدی جهت رفع مشکلات موجود از سوی مدیران اجرایی این شرکت و به خصوص عدم پرداخت حقوق قانونی و قراردادی عموم ذینفعان صنعت بیمه (مردم به عنوان بیمه گذاران و زیان دیدگان حوادث رانندگی از یک سو و دولت از سوی دیگر) بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای ماده 28 قانون شخص ثالث و در راستای وظایف قانونی خود پرونده تخلفات شرکت مذکور را به شورای عالی بیمه ارجاع نمود. 

این گزارش حاکی است، روند پرداخت خسارات بیمه گذاران و زیان دیدگان در سایر موسسات بیمه بازرگانی کشور (28 شرکت بیمه تجاری) بدون مشکل خاصی در جریان بوده و با برخوردهای قانونی انجام شده امید می رود مشکل این شرکت بیمه نیز مرتفع شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 203
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران