پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 682281 تاریخ : 1403/02/01-18:12:50
,10025,
بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

نگاهی به روند حرکتی بیمه تعاون که با نقشه راه استراتژیکی سعی در پیاده سازی موج جدیدی از عملیات بیمه گری دارد حاوی نکات ارزشمندیست که می تواند در صنعت بیمه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، تغییرات صورت گرفته در بیمه تعاون را باید از سال 96 مورد بررسی قرار داد چراکه پیاده سازی استراتژی های نوین در این شرکت بیمه ای باعث شد تا شاهد نسخه ای متفاوت از بیمه تعاون در بازار صنعت بیمه باشیم.

با آغاز پروژه برنامه ریزی اســتراتژیک زمینه پیاده سازی سیستم های مختلقی پایه ریزی شد:

نظام برنامه ریزی استراتژیک و کارت امتیازی متوازن(از سال 1396 به صورت دو سالانه)

نظام ارزشیابی عملکرد( از سال 1396 به صورت سه ماهه)

سیستم مدیریت کیفیت( 2015:ISO9001 از سال 1397)

سیستم رضایت سنجی مشتریان (2018:ISO10004 از سال 1397)

نظام پیشنهادها (از سال 1397)

سیستم مدیریت ریسک ( 2018:ISO31000 از سال 1399)

مدل تعالی سازمانی (از سال 1399)

انجام این تغییرات باعث شد تا سود خالص این شرکت در پایان سال 97 با 29 درصد افزایش همراه شود و درآمدهای عملیاتی آن نیز افزایش 30 درصدی داشته باشد.

ادامه مسیر متفاوتی که بیمه تعاون تعریف کرده بود روند فروش بیمه نامه و درآمدزایی را در این شرکت دستخوش تحولات زیادی کرد و نتایج آن در گزارشات مالی کاملاً قابل مشاهده و ملموس است به طوریکه سود خالص بیمه تعاون از پایان سال 97 تا 9 ماهه 1402 با قرارگیری در نوار صعودی رشد 459 درصدی داشت.

بیمه تعاون که یکی از اهداف کلان خود را در حوزه مالی و از منظر درآمدی کسب رتبه نخست سهم از بازار تعریف کرده در مسیر دستیابی به این موضوع فرصت هایی را در صنعت بیمه شناسایی کرد که بدون شک نیاز صنایع بزرگ و واحدهای تولیدیست که ایجاد چنین تمایزی می تواند روند رسیدن به چشم انداز این شرکت را تسهیل کند.

در سالهای اخیر یکی از مزیتهای رقابتی بیمه تعاون سرعت پرداخت خسارت، محصولات بیمه ای خاص و بیمه گری الکترونیک بود که فضای صنعت بیمه را متفاوت کرد چرا که تمایل سایر شرکتها برای حضور قدرتمند در این حوزه ها عملاً بیمه گری سنتی را به سوی بیمه گری مدرن برد و در حال حاضر شاهد توسعه این فضا در صنعت بیمه هستیم.

بررسی ها نشان می دهد که رده سنی 48 درصد از کارکنان بیمه تعاون بین 30 تا 40 سال است که قطعاً نیروی جوانی و انگیزه های آن سیر تحولات در این شرکت را تسریع خواهد کرد که این مسئله نیز می تواند مورد توجه صنعت بیمه باشد.

حفظ توانگری سطح یک، سودآفرینی، حضور امیدبخش در بازار سرمایه و افزایش صدور بیمه نامه و بهبود تراز مالی در بیمه تعاون را باید ماحصل اعتماد به انجام تغییرات و اطمینان به نیروی انسانی دانست که ثمره آن در گزارشات مالی قابل مشاهده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 209
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران