پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 584489 تاریخ : 1400/04/20-09:00:02
,10025,
بیمه تعاون،  «سرآمد صنعت بیمه» در سرعت رسیدگی به شکایات

بیمه تعاون، «سرآمد صنعت بیمه» در سرعت رسیدگی به شکایات

گزارش عملکرد سال گذشته شرکت بیمه تعاون از «بهبود مدت زمان رسیدگی به شکایات و دستیابی به متوسط زمان «یک» روز در این شاخص در چارچوب استاندارد ایزو 10002» خبر داده است. این شاخص در صنعت بیمه، منحصر به فرد است و توانسته بیمه تعاون را به «سرآمد شرکت ها» در این زمینه تبدیل کند، اما جزئیات ماجرا چیست؟

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، اطلاعات دریافتی از «شکایات علیه شرکت بیمه تعاون در سال 1399» نشان می دهد که در این سال تنها 27 مورد شکایت از این شرکت در سامانه بیمه مرکزی ثبت شده است. این عدد زمانی قابل توجه است که بدانیم تعداد شکایات ثبت شده علیه این شرکت در سال 1399 نسبت به سال پیش از آن 34 درصد کاهش یافته است.

از سوی دیگر، 55 درصد شکایات ثبت شده مربوط به رشته «پر شکایت» بیمه های اتومبیل است، به طوری که رشته های زندگی، حوادث، مهندسی و حوادث راننده، هر کدام فقط یک مورد شکایت داشته اند. سهم شرکت بیمه تعاون از کل شکایات ثبت شده در صنعت بیمه کمتر از یک درصد است.

مهمترین بخش گزارش بیمه مرکزی از شاخص «شکایات» در بیمه تعاون، مربوط به سرعت رسیدگی به شکایات است. آن طور که گزارش حکایت می کند، شرکت بیمه تعاون در سال 1399 به طور متوسط ظرف «یک روز» به شکایات واصله رسیدگی و نتیجه آن را اعلام کرده است، در حالی که این زمان در سال قبل آن 9 روز بوده است. کاهش 8 روزه زمان رسیدگی به شکایات و رساندن آن به کمترین میزان ممکن، باعث شده است این شرکت در شاخص مذکور وضعیت «بسیار مطلوب» را شاهد باشد.

بیمه مرکزی پیشتر گزارش شکایات رسیده علیه شرکت ها، زمان رسیدگی به شکایات و نیز نتیجه بررسی پرونده های شکایتی را به صورت عمومی منتشر می کرد، اما مدتی است که این روند متوقف شده است. این گزارش در بسیاری از موارد، مرجع خوبی برای بیمه گزاران پیش از عقد قرارداد با شرکت های بیمه بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 207
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران