او ادامه داد: در سال 1401 چشم انداز مشخصی برای فروش بیمه شخص ثالث تعیین شده که تا به امروز حجم قابل توجهی از این چشم انداز محقق شده و امید است تا انتهای سال تمام برنامه ریزی ها و اهداف محقق شود.
مدیر بیمه های خودرو بیمه رازی یادآور شد: بیمه های شخص ثالث به دلیل تعیین حق بیمه و چارچوب های خاص از سوی نهادهای قانون گذار، امکان نوآوری را ندارند و تنها برتری در بخش مازاد مالی بیمه شخص ثالث است که شرکت بیمه رازی نرخ و شرایط مطلوبی را برای نمایندگان در نظر گرفته است.
او ادامه داد: با توجه به آمار بیان شده می توان مدعی شد که شرایط اقتصادی تاثیر قابل توجهی بر خرید بیمه های بدنه دارد و در شرایط امروز جامعه، بیمه های بدنه به عنوان یک کالای لوکس شناخته می شود.
صیف زاده تصریح کرد: شرکت های بیمه صنعت در زمینه عرضه بیمه بدنه به دنبال افزایش سهم بازار خود هستند از این رو بیمه رازی نگاه ویژه ای به این بیمه نامه دارد و باید تاکید شود، بیمه بدنه بیمه رازی دارای مزیت های خاصی است و هر زمان که نیاز به ارائه خدمات به روزتری در زمینه این نوع بیمه نامه بوده، از سوی شرکت خدمات جدید و متفاوتی ارائه شده است و در حال حاضر بیمه رازی در پوشش بیمه نامه های بدنه خود، افت قیمت خودرو را نیز لحاظ کرده که به عنوان یک مزیت رقابتی در بازار از آن یاد می شود.
مدیر بیمه های خودرو بیمه رازی در پاسخ به این سوال که با توجه به نوسان قیمت خودرو آیا نیاز به دریافت الحاقیه از سوی بیمه گذاران است، گفت: در ماه های گذشته قیمت خودروها با نوساناتی همراه بوده است که در این رابطه از نمایندگان و شبکه فروش خواهش می شود اهمیت قابل توجهی نسبت به این موضوع داشته باشند و بیمه گذارانی که نیاز به افزایش ارزش قیمت خودرو در بیمه نامه دارند اقدام کنند.
او ادامه داد: یکی از خواسته های شبکه فروش ارائه پوشش سرقت قطعات خودرو است که در بیمه نامه های بدنه بیمه رازی پوشش سرقت قطعات خودرو بدون سقف در نظر گرفته خواهد شد و این موضوع در مراحل نهایی و آزمون سنجی است.
مدیر بیمه های بدنه خودرو بیمه رازی اصول کاری خودرو را ارائه خدمات به روز، متنوع و قابل رقابت با دیگر شرکت های بیمه ای دانست و تاکید کرد: با وجود آنکه بیمه شخص ثالث خودرو اجبار است و از تردد وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه جلوگیری می شود، اما آمار گواه آن است که تنها حدود 65 تا 70 درصد خودروهای دارای بیمه اجباری شخص ثالث هستند.
مدیر بیمه های خودرو بیمه رازی یادآور شد: شرکت بیمه رازی به هر طریقی وارد رقابت نمی شوند و اولویت خود را در بلند مدت ارائه خدمات مناسب و به روز قرار داده و بر این باور است که باید حق و حقوق ذی نفعان همچون سهام داران، همکاران، شبکه فروش و بیمه گذاران را در درجه اول فعالیت خود قرار دهد.
او در زمینه عملکرد شرکت بیمه رازی خاطرنشان کرد: بررسی عملکرد بیمه رازی و دیگر شرکت ها نشان از آن دارد این شرکت در زمینه معرفی، فروش و ارائه خدمات پس از فروش اقدامات قابل قبولی انجام داده و عملکرد بیمه رازی بالاتر از میانگین صنعت بیمه بوده است.
صیف زاده در پاسخ به سوال نمایندگان و شبکه فروش بیان کرد: محدودیت هایی با توجه به ضریب خسارت خودروها، آمار و اطلاعات به دست آمده از شیوه رانندگی و عمر مفید خودروها در هر استان و منطقه جغرافیایی اعمال شده که این محدودیت ها به معنای آن نیست که شبکه فروش حق صدور بیمه نامه ندارند بلکه به معنای آن است که شعبه در صدور این بیمه نامه ها نظارت بیشتری داشته باشد.
همچنین در این برنامه، قدرت هاشم نیا- مدیر شعبه خوزستان بیمه رازی که به صورت برخط مهمان سه شنبه های پاسخگویی بیمه رازی بود، در زمینه ثبت عملکرد قابل قبول در عرضه و فروش بیمه نامه بدنه خودرو در شعبه خوزستان گفت: گسترش شبکه فروش در سطح استان خوزستان یکی از عوامل تاثیرگذار بر فروش بیمه نامه های بدنه بوده و در کنار این موضوع، همکاران شعبه در زمینه ارائه خدمات به لحظه به نمایندگان و شبکه فروش جدیت قابل قبولی دارند.
او با اشاره به همراهی مدیران ستادی در رفع مشکلات و دغدغه نمایندگان و شبکه فروش، خاطرنشان کرد: همکاری و همراهی سه راس ستاد، شعبه و نمایندگان که به جایگاه و نقش آن ها در استراتژی های شرکت تاکید شده، تاثیر مناسبی بر عملکرد و دستیابی به اهداف شرکت دارند.
مدیر شعبه خوزستان ادامه داد: در کنار کنترل ضریب خسارت و انتخاب بازارهای هدف مناسب، برگزاری جشنواره های فصلی در عملکرد نمایندگان و پیشبرد اهداف شرکت تاثیر خود را به خوبی نشان داده است.
هاشم نیا در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر آموزش بر بازاریابی و فروش نمایندگان و شبکه فروش گفت: از سال گذشته دوره های آموزشی حضوری و مجازی به صورت مستمر در شعبه سرپرستی خوزستان برگزار می شود و در کنار این مهم جلسات خصوصی و مجزا برای هر نماینده نیز در شعبه برگزار می شود.